Na krov, kuku ili prtljažnik: Koji nosač za bicikle odabrati

J. M.
Lijepo vrijeme je idealno za aktivni odmor i... vožnju bicikla. Nerijetko je potrebno bicikl prebaciti automobilom do mjesta za "pedalanje" i tada se postavlja pitanje izbora optimalnog nosača.

Vozači automobila i ljubitelji biciklizma imaju tri opcije za transport dvotočkaša – krovne, nosače na kuki i prtljažniku vozila – pri čemu svaka ima prednosti i mane.

Najčešće se koriste krovni nosači za bicikle koji su relativno jednostavni za montažu, ne blokiraju prtljažnik i vidljivost straga. Osiguravaju transport do četiri bicikla bez bitnih ograničenja ako se izuzme činjenica da ukupna težina tereta na krovu najčešće ne smije preći 60-ak kilograma.

Ipak, donose nekoliko nedostataka, od kojih je najznačajnije povećanje težišta automobila što pogoršava vozne karakteristike. Također, bicikl na krovu utječe na aerodinamiku, automobil "teže siječe zrak" i troši više goriva – ponekad i do dva litra na 100 kilometara iznad uobičajenih vrijednosti.

Krovni nosač (Foto: GTÜ)

Potrebno je i malo mišića za podizanje bicikla na krov, u slučaju viših automobila (SUV i MPV) čak i merdevine za pomoć pri utovaru. Posljednje i ne najmanje važno: Vozači uvijek moraju razmišljati o visini vozila i bicikla na krovu, recimo pri ulazu u podzemne garaže.

Nešto skuplje su posebne platforme za bicikle koje se postavljaju na kuku u stražnjem dijelu vozila. Najprije treba razjasniti da li je vozilo opremljeno kukom za vuču, odnosno da li je moguće naknadno ugraditi. 

Nosač na kuku (Foto: Thule)

Prednosti ovog rješenja su jednostavno postavljanje bicikala na platformu, dok skuplje verzije osiguravaju i neometan pristup prtljažniku. Minusi: Visoka cijena, ograničenje nosivosti (verzije za transport četiri bicikla su dosta skuplje), blokada prtljažnika, povišeni tehničko-sigurnosni zahtjevi.

Bolje verzije nosača na kuku omogućavaju pristup prtljažniku (Foto: Thule)

Tako nosač na kuku mora biti opremljen s dodatnim stražnjim svjetlima, registarskom tablicom, u nekim zemljama čak i trećim kočionim svjetlom ako ga bicikli blokiraju.

Neki proizvođači, poput Opela, nude i specijalne Flex-Fix pokretne nosače za  bicikle. U principu, riječ je o platformama koje ne traže kuku nego se izvlače poput ladice iz stražnjeg dijela vozila.

Flex-Fix sistem platforme (Foto: Opel)

Relativno jeftini su nosači bicikala na prtljažniku, idealno rješenje ako se traži prijevoz jednog ili dva bicikla. Ne traže kuku za vuču, često su postavljeni tako visoko da ne blokiraju svjetla i registarsku tablicu.

Nosač na prtljažnik (Foto: Thule)

Nedostaci: Imaju manju nosivost, zaklanjaju vidljivost straga, nerijetko blokiraju i otvaranje prtljažnika. Na jednom testu austrijskog automobilskog kluba ÖAMTC pokazalo se da nosač bicikala na prtljažniku drastičnije povećava potrošnju goriva nego krovni i nosač na kuku!?

Bez obzira na to koji nosač za bicikle odabrali, savjetuje se kupovina proizvoda provjerenih brendova. A kada se nabavi nosač za bicikle, treba voditi računa o nosivosti, pravilnoj montaži nosača i učvršćenju bicikla... Samo tako će transport bicikala biti siguran preduvjet za korisnu fizičku aktivnost na dva točka.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak