Bh. tržište novih automobila u 2019. godini: Škoda lider, Octavia top model

J. M.

Bosanskohercegovačko tržište novih automobila u 2019. je raslo šestu godinu uzastopno. Kupcima je isporučeno 9.866 novih vozila što je rast od 1,8 posto u odnosu na 2018.

To je objavio Best Selling Cars Blog u suradnji s Centralnoeuropskom asocijacijom CE Auto za analizu prodaje novih vozila. Treba napomenuti da se ovi podaci pomalo razlikuju od brojki koje objavljuje Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA).

Nesklad se može objasniti metodologijom obrade podataka, odnosno da li se pod "novim" podrazumijevaju vozila koja su prodata nakon dugog stajanja na zalihama dilera, a ne treba zanemariti ni individualni uvoz.

Tržišni lider po CE Auto ponovo je Škoda (1.787 prodatih vozila) sa 18,1 posto udjela ispred Volkswagena (1.105 vozila ili 11,2 posto), Dacije (772 vozila ili 7,8 posto) i Opela (692 vozila ili 7 posto).

Iza prve četvorke su Toyota (638), Renault (560), Hyundai (519), Peugeot (482) i Ford (469), dok se u "top 10" uspio ubaciti Audi (396) kao lider u premium segmentu. Poredak prvih 9 brandova nije se mijenjao u odnosu na 2019. godinu, ako se izuzme to što su Opel i Dacia zamijenili mjesta.

Poredak najprodavanijih marki automobila na bh. tržištu: Škoda 1787; Volkswagen 1105; Dacia 772; Opel 692; Toyota 638; Renault 560; Hyundai 519; Peugeot 482; Ford 469; Audi 396; Citroen 385; Mercedes 300; Seat 244; Kia 223; Suzuki 222; Fiat 214; BMW 181; Nissan 152; Volvo 142; Porsche 98; Lada 82; Mazda 76; Land Rover 60; Jeep 25; Jaguar 24; Alfa Romeo 13; Mitsubishi 3; Mini 1; Infiniti 1.

Kada je riječ o poretku automobilskih koncerna, onda je suvereni lider bh. tržišta Volkswagen Grupa (VW, Škoda, Seat, Audi, Porsche) s 3.630 prodatih vozila (36,79 posto) ispred Alijanse Renault-Nissan (Renault, Dacia, Nissan, Lada, Mitsubishi) s 1.570 vozila (15,91 posto) i koncerna PSA (Peugeot, Citroen, Opel) s 1.559 vozila (15,8 posto).

Najprodavaniji model je Škoda Octavia (856) ispred Škode Fabije (366) i velikog iznenađenja na trećem mjestu – Hyundai Tucsona (319). Omiljeni automobil većine bh. kupaca – VW Golf – u iščekivanju nove generacije modela morao se zadovoljiti četvrtim mjestom (305) ispred Dacijinog dvojca – Duster (301) i Sandero (298).

Infografika: J.M. /Radiosarajevo.ba

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak