Nastavak modelske ofanzive: XRAY Cross je prva Lada s CVT mjenjačem
U prvih šest mjeseci ove godine Lada je na ruskom tržištu prodala 174.186 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila što je rast od 2,5 posto u odnosu na isti period 2018.
Tako su domaći kupci nagradili AvtoVAZ za modelsku ofanzivu kakva se ne pamti u historiji najvećeg ruskog automobilskog proizvođača. Posljednji u nizu noviteta pokazuje da Lada ne spava na lovorikama dobrih prodajnih rezultata nego želi pridobiti nove kupce.
Tako je prije nekoliko dana predstavljena Lada XRAY Cross, opremljena dugo očekivanim CVT mjenjačem. Prvi put je Lada ponudila automobil koji nema klasični manuelni ili automatski nego CVT mjenjač s kontiniranmo prilagodljivim prijenosnim odnosima.
Continuously Variable Transmission, skraćeno CVT, radi bez promjene stepena prijenosa u fiksnoj tački, što osigurava glatku vožnju pri konstantnoj vuči i broju obrtaja motora.
"Glatkim i dinamičnim ubrzanjima, CVT sistem prijenosa čini vožnju lakom i prijatnom, a posebno dolazi do izražaja u urbanim sredinama, u stop-go saobraćaju. Ovaj sistem može da smanji potrošnju goriva za sedam procenata, jer motor konstantno održava svoju efikasnu radnu snagu", stručnjaci objašnjavaju princip rada CVT-a koji je dominantan na hibridnim vozilima.
Lada je od japanske firme Jatco preuzela CVT, nakon što se ovaj mjenjač pokazao pouzdanim u mnogim modelima matične Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi.
Transmisija prilagođena kompaktnom crossoveru Lada XRAY je 13 posto lakša, osigurava bolju vuču i nižu potrošnju, a ručni mod pruža bolja ubrzanja pri preticanju.
Još jedan važan podatak: CVT mjenjač u Ladi XRAY Cross spregnut je s Renaultovim 1,6 litarskim benzincem snage 113 "konja". Valja podsjetiti da je Lada XRAY Cross kompaktni crossover dužine 4171 mm koji nudi 215 mm klirensa od tla.
Lada XRAY Cross: Crossover koji nudi pet elektronski kontroliranih režima vožnje
Prije nepunih godinu dana predstavljena je Lada XRAY Cross koju pokreće 1,8 litarski Nissanov motor (122 KS) u kombinaciji s 5-stepenim manuelnim mjenjačem. Najzanimljiviji detalj na Ladi XRAY Cross je LADA Ride Select, sistem koji pruža izbor nekog od pet režima vožnje.
Ovaj sistem predstavlja zamjenu za pogon 4x4 a čine ga: ESC On (osnovni režim, uključen standardni sistem elektronske stabilnosti, aktivira se nakon pokretanja motora), Sport (agresivniji način vožnje, manji utjecaj ESC-a), Snijeg-blato (povećanja osjetljivost elektronskog diferencijala, bolje kočenje na prljavim cestama i snijegu), Šljunak (najposjetljiviji elektronski diferencijal i algoritam rada ABS-a, automatski se deaktivira kada se dostigne 54 km/h), ESC Off (isključeni elektronski sistemi osim ABS-a).
Bazna verzija Lade XRAY Cross u Rusiji trenutno košta oko 635 hiljada rubalja, odnosno oko 17 hiljada maraka!
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.