W119: Mercedes iz Audija koji nikad nije stigao na tržište
Auto Union je prvi postao "gospodar prstenova" ujedinivši još prije Drugog svjetskog rata četiri njemačke automobilske kompanije – Audi, DKW, Horch i Wanderer.
Auto Union je egzistirao do 1969. godine, kada se spojio s NSU-om u Audi NSU Auto-Union AG, da bi polovinom 80-ih ime kompanije skraćeno u Audi.
Malo je poznato da je skoro sedam godina vlasnik Audija, od nosno Auto Uniona, bio današ nji premium konkurent Mercedes, preciznije koncern Daimler.
Prije tačno 60 godina, u aprilu 1958, Daimler je preuzeo većinski udio od 88 posto akcija u Auto Union GmbH. Posljednjeg dana 1959. godine Daimler je kupio preostale dionice Auto Uniona i postao 100-postotni vlasnik kompanije s četiri prstena.
U tom periodu dvije kompanije zajednički razvijaju nekoliko modela, a najpoznatiji je Mercedes W119.
Prototip ovog automobila nastao je 1962. godina: W119 bio je manji od tadašnjih Mercedesa, a pokretao ga je novorazvijeni 4-cilindraš kodnog imena Mexico. Mercedes W119 smatra se praocem Baby-Benza, serije 190, koja će doći dvije decenije kasnije.
Nije mu bilo suđeno da ugleda svjetlo dana sa trokrakom zvijezdom jer je Volkswagen kupio većinski paket Auto Uniona 1. januara 1965.
Mercedes W119 ipak nije ostao mrtvo slovo na papiru. Značajan dio izgleda i tehnike nesuđenog Mercedesa preuzeli su modeli Auto Uniona: DKW F102 (1963), Audi F103 (1965) i Audi 100 (1968).
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.