SLRV: Vozilo na gorive ćelije kao alternativa električnim automobilima

1
Radiosarajevo.ba

Ne tako davno su se vozila na gorive ćelije smatrala alternativom klasičnim motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, no u posljednje vrijeme su dominantnu ulogu u "ekološki prihvatljivom transportu" stekli električni automobili i autobusi.

Analize su ukazivale da su automobili s pogonom na vodikove gorive ćelije klimatski prihvatljiviji od električnih vozila s pogonom na baterije s dometom većim od 250 kilometara.

Gorive ćelije pretvaraju gorivo i kiseonik u električnu energiju. Kada se kiseonik iz vazduha i vodonik "spoje" u gorivim ćelijama proizvodi se elektricitet i voda. Ove ćelije mogu koristiti kao osnovno gorivo neke od destilata nafte, metanol, vodonik ili prirodni gas.

U namjeri da se još jednom istakne ovakav vid pogona, njemački DLR razvio je "Safe Light Regional Vehicle" (SLRV), "lagano i sigurno regionalno vozilo" klase L7E s pogonom na gorive ćelije. DLR ima iskustva u aeronautici što objašnjava podatak da je karoserija SLVR-a teška svega 90 kilograma.

Automobil je dugačak 3,8 metara, aerodinamički maksimalno spljošten, skoro ravan, da bi se postigao najmanji mogući otpor zraka. Maksimalna brzina: 120 km/h, vozna autonomija 400 kilometara.

Putnička ćelija sastoji se od "kade" sa pričvršćenom prstenastom strukturom što bi trebalo apsorbirati sile koje djeluju na automobil tokom vožnje i zaštititi putnike u slučaju sudara.

Pored vrlo laganog tijela, SLRV ima i visoko efikasan hibridni pogon sastavljen od gorive ćelije kontinuirane snage 8,5 kW i baterije koja nudi 25 kW. Između dva sjedala instaliran je rezervoar pod pritiskom, kapaciteta 39 litara u koji se može pohraniti 1,6 kilograma vodika na 700 bara.

SLRV koristi otpadnu toplinu iz gorivne ćelije za grijanje unutrašnjosti. Pored toga, toplinska izolacija karoserije pozitivno utječe na potrošnju energije klima uređaja tokom zime. Vozilo ukupne težine 450 kilograma namijenjeno je lokalnom saobraćaju.

DLR procjenjuje da bi troškovi proizvodnje SLRV-a trebali iznositi oko 15.000 eura po vozilu, životni vijek je deset godina ili 300.000 pređenih kilometara.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak