Sjećate li se Marutija 800? U Kini se još može nabaviti nov za 4.000 KM
Indijski automobil, napravljen po licenci druge generacije japanskog Suzuki Alta (1984-1988), osvojio je kupce svojom praktičnošću, jednostavnim korištenjem, tada modernim tehničkim konceptom, niskim troškovima eksploatacije i povoljnom cijenom.
Maruti 800 je ozbiljno zaprijetio Zastavinom statusu "nacionalnog automobila" i ko zna šta bi se desilo da nije došlo do krvavog raspada zemlje.
Jugoslavija se raspala ali je Maruti 800 do 2014. nastavio život u Indiji, gdje je napravljeno 2,7 miliona primjeraka.
U međuvremenu je Suzuki prodao licencu za Alto i Kinezima pa je jeftini automobil bio dostupan i u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta i to sa značkom nekoliko brandova.
Najduže se održao Jiangnan TT koji je izlazio s fabričkih traka do 2013. godine po cijeni osnovnog modela od 18.800 yuana (nešto manje od 5.000 KM).
Za ovaj novac kupci su dobivali dobro poznati tehnički paket s 3-cilindričnim benzincem zapremine 796 kubika, snage 36 konja.
Automobil je jedva vidljivo redizajniran izvana (nova grafika zadnjih svjetala, krovni nosač) i znatno više u unutrašnjosti (drugačije kolo upravljača, centralna konzola, instrument tabla).
Iako su prošle četiri godine od prestanka proizvodnje TT-a, na lageru kompanije Jiangnan ostalo je još neprodatih primjeraka koji se nude po bagatelnoj cijeni od 15.800 yuana, odnosno 4.000 KM!
Šlag za kraj: Čak i kada KInezi rasprodaju sve preostale primjerke, to neće biti kraj za Suzuki Alto II, odnosno Maruti 800. U Pakistanu se ovaj model još proizvodi kao Suzuki Mehran!
Pakistanska verzija znatno je dizajnerski i tehnički dotjerana, ima bogatiju opremu čak i vozački airbag, ali i znatno višu cijenu – oko 11 hiljada maraka.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.