Planiraju se uvesti semafori sa četvrtom bojom: Evo čemu bi služili
Čini se da pomakom prema inteligentnim rješenjima vođenim umjetnom inteligencijom u saobraćaju započinje i nova era saobraćajne signalizacije.
Stručnjaci sa univerziteta iz Sjeverne Karoline su tako predstavili inovativan sistem saobraćajne svjetlosne signalizacije koji koristi umjetnu inteligenciju kako bi optimizirao protok vozila na raskrsnicama u gradovima. Ovaj napredni signalni sistem semafora ne samo da bi smanjio zastoje u gradskom saobraćaju nego bi i vozačima omogućio značajne uštede u novcu i vremenu.
Ideja je da se četvrto svjetlo, nazvano "bijelo svjetlo", integriše u signalizaciju, posebno za regulaciju saobraćaja autonomnih vozila. Ovo svjetlo bi bilo sinhronizirano s kompjuterskim sistemima samovozećih automobila, pružajući im jasne smjernice na raskrsnicama.
Ko je Mirza Hadžibegić: Menadžer sa velikim iskustvom na čelu Željeznica FBiH
Prema istraživačima, "bijelo svjetlo" ne samo da će unaprijediti protok saobraćaja već i smanjiti potrošnju energije (goriva) vozila, osobito u situacijama gdje autonomna vozila dominiraju prometom. Testiranja su pokazala da veći broj autonomnih vozila na cesti značajno smanjuje gužve i troškove goriva.
Novi sistem također uključuje komunikaciju između autonomnih vozila i srednjeg kompjuterskog sistema putem pametnih semafora. Ovo bi omogućilo koordinaciju saobraćaja na najefikasniji način, čime bi se poboljšala ukupna fluidnost cestovnog prometa.
Tasteri koji ne rade nalaze se diljem svijeta: Koja im je svrha i zašto ne funkcionišu?
Osim toga, sistem je fleksibilan. Kada je veći broj vozača ljudi na cesti, signalizacija bi se vratila na konvencionalni sistem crvenih, žutih i zelenih svjetala, čime se osigurava kontinuirana sigurnost i usklađenost s različitim voznim stilovima.
"Četvrto svjetlo bi se koristilo za regulaciju saobraćaja za samovozeća autonomna vozila i sinhronizirat će se s njihovim kompjuterskim sistemima", rekao je voditelj istraživanja Ali Hajbabaie.
Korisno ili zbunjujuće? Pogledajte 'najluđi' biciklistički semafor postavljen u Barceloni
Hajbabaie i njegov tim testirali su koncept "bijelog svjetla" na složenim simulatorima mikrosaobraćaja, koji su bili podešeni da predviđaju različite situacije koje bi se mogle pojaviti na cesti i kako će samovozeći automobili na njih reagovati.
Iako implementacija ovog naprednog sistema može biti izazovna, istraživači već planiraju pilot-projekte kako bi testirali njegovu funkcionalnost u stvarnim uslovima. Ovi napori predstavljaju korak prema budućnosti cestovnog prometa koja je pametnija, efikasnija i ekološki prihvatljivija, piše The Sun.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.