Ovom dijelu gume rijetko ko pridaje pažnju, a veoma je važan za sigurnost

2
Radiosarajevo.ba
Ovom dijelu gume rijetko ko pridaje pažnju, a veoma je važan za sigurnost

Automobili se sastoje od mnogo dijelova, najmoderniji između 75.000 i 95.000 elemenata, zavisno od nivoa opreme, ali jedini dijelovi koji su u kontaktu s tlom su gume. Samo gume održavaju međusobnu povezanost automobila i asfalta.

Amortizeri, kočnice i gume čine takozvani "sigurnosni trokut" i odgovorni su za osiguravanje stabilnosti i kontrole u vožnji. Zato se ti elementi moraju održavati i zamijeniti u roku koji preporučuju proizvođači.

Posebno gume, koje prema indikacijama stručnjaka i, zavisno od vrste provedene vožnje, imaju životni ciklus u rasponu od 40.000 do 60.000 kilometara. Postoji jednostavan način da znate kad je vrijeme za izmjenu guma: kada je dubina gaznoga sloja ispod 1,6 milimetara, vrijeme je da odete na zamjenu. Ali, šta s ventilima?

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Većina ventila koji se koriste u gumama nazivaju se Schraderov (American, autoventil, standardni ventil, PKW ventil). Ime su dobili po Augustu Schraderu, tvorcu ovog ventila 1891. godine. Sastoje se od tri dijela: gumenog ili metalnog kućišta, metalne cijevi, s unutrašnjim navojem i matice koja sprječava ulazak prljavštine, a ima ih većina guma na današnjim automobilima.

Njegova glavna funkcija je održavanje stalne nivoa pritiska u gumi. Omogućuje jednostavnu inflaciju, ali i pražnjenje zraka, bez promjene njegove strukture. Osim toga, plastična kapica sprječava ulazak prljavštine i vode unutra, blokirajući je ili kontaminirajući brtvene površine. To može dovesti do gubitka pritiska.

Zima nam je došla: Na koliko bara je ispravno napumpati gume za sigurnu zimsku vožnju?

Oštećeni ventil

Vrlo je važno održavati stanje ventila guma, uključujući rezervni točak. Kada je ventil oštećen, izlaže gumu gubitku funkcije nepropusnosti, što rezultira sigurnošću vožnje. Ustvari, minimalno oštećeni ventil može imati gubitak pritiska između 0,2 i 0,7 bara sedmično.

Kada guma izgubi pritisak, to značajno utječe na prerano trošenje uzorka gaznoga sloja, što utječe na kočnice i ovjese. Osim toga, produžuje put kočenja, dosežući 20 posto više na skliskim površinama, što podrazumijeva rizik od gubitka kontrole nad vozilom, eksponencijalno povećavajući vjerovatnost nesreće.

Zamijenite ventile

Kad god se gume zamjenjuju, specijalizirane radionice obično nude mogućnost zamjene ventila. Međutim, ne mijenjaju ih svi već ostavljaju postojeće. Prema konsultiranim stručnjacima, treba ih provjeravati najmanje jedanput svake godine i zamijeniti svake dvije godine, ako su klasične gumene i svake tri godine, ako su izrađene od metala i imaju dodatno ojačanje.

Zamjena ventila ne utječe na džep korisnika, jer su oni jedan od najjeftinijih dijelova dostupnih u vozilu. Ovisno o radionici, ponudama i materijalu s kojim su izgrađeni, mogu koštati između sedam i 25 eura (skoro 14 i 49 KM) po točku što je svakako dobar ulog u sigurnost, javlja Jutarnji.hr.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak