Opel Calibra: Uglađeni coupé koji su cijenile sve generacije vozača

Radiosarajevo.ba
Coupé Calibra zabljesnula je na tržištu 1989. kao jedan od najuzbudljivijih Opela tog turbulentnog vremena, kada je padao berlinski zid i rušio se komunizam.

Za vrijeme razvoja sportskog coupéa Opelovi inženjeri imali su dva cilja. Prvi: Novi model morao je biti nabijen emocijama. Drugi: Vanjska ljepota nije smjela biti postignuta nauštrb udobne i praktične unutrašnjosti.

Njihova kreacija je bila prekrasna, a s koeficijentom otpora zraka od cw=0,26, Opel Calibra je bila najaerodinamičniji serijski automobil na svijetu. Vozilo je izgledalo kao da je izliveno u jednom komadu: Podignuti stražnji kraj, s novim elipsoidnim svjetlima, zaobljenim prozorima i ugra|enim odbojnicima, s nevidljivim prekidima.

Calibra je odnijela cijeli niz nagrada za dizajn. 

I drugi cilj bio je postignut: Vrata su se široko otvarala te je ulazak putnika bio jednostavan i lagan. Uz to, bilo je dovoljno prostora za smještaj prtljaga pet putnika.

Ali, glavni adut Calibre bile su uravnotežene vozne karakteristike, po mjeri različitih vozača. Oni željni dinamike cijenili su upravljivost u svim situacijama. Ljubitelji malo mirnije vožnje bili su oduševljeni udobnim podvozjem, koje je mirno gutalo i najgore neravnine na cesti.

Pored osnovne Calibre pogonjene 2.0i 4-cilindričnim motorom snage 115 KS, Calibra 16V bila je opremljena agregatom snage 150 KS.

Calibra Turbo 4x4 pogonjena motorom snage 150 kW (204 KS) lansirana je 1992. Godinu kasnije, prikazana je nova Calibra s V6 motorom zapremine 2,5 litra, snage 170 "konja".

Bez obzira koji motor odabrao, kupac je dobio automobil izuzetne aerodinamike i izvanrednih performansi uz nisku potrošnju goriva.

Osnovni model mogao je dostići brzinu od 205 km/h uz prosječnu potrošnju 8,2 litra goriva na 100 kilometara. Turbo verzija dostizala je 245 km/h uz potrošnju od samo 8,9 litara bezolovnog benzina.

Kao zaštitno lice Calibre pojavila se tadašnja teniska zvijezda Steffi Graf što je dodatno pospješilo prodaju. Do 1997. je 238.647 kupaca bilo oduševljeno Opel Calibrom  – prodajni rezultat koji je dotad bio nezamisliv za vozila ove klase.

Sportski uspjesi

I automobilski trkači iskoristili su Calibrine vrline. Opelov coupé pojavljuje se 1993. na prestižnom DTM-u, njemačkom prvenstvu supersportskih automobila. 

Kada su se naredne godine tri Calibre V6 s pogonom na četiri točka pojavile na startnoj liniji, jednu je vozio i Keke Rosberg, bivši svjetski prvak Formule 1.

DTM prvenstvo je 1996. preraslo u ITC (International Touring Championship), a prvakom je postao Manuel Reuter u Calibri, što se smatra jednim od najvećih uspjeha Opela na sportskom polju.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak