Opel Manta A: Coupé za obične ljude

Radiosarajevo.ba
Opel Manta A: Coupé za obične ljude
/ Foto: Opel
U 117-godišnjoj historiji Opela popularnost malo kojeg modela može se porediti sa Mantom rođenom u jesen 1970.

Neki idu toliko daleko da Opel Mantu proglašavaju njemačkim automobilom stoljeća ispred "bube", VW Golfa, Ford Escorta, Opel Kadetta,…

Mada se može povući mnogo paralela između Opel Mante i Ford Caprija, ljudi iz njemačke kompanije u sastavu General Motorsa insistirali su da se njihov model ne predstavlja kao Caprijev konkurent.

Naglasili su da je Manta kreirana sa istim ciljem kao i Opel GT nešto ranije – da pokrije dio tržišta koji nije obuhvaćen ostalim modelima.

I zaista, istraživanja Opelovih stručnjaka pokazala su da kupci traže nešto više od obične "limenke" na točkovima.

Željeli su kompaktan, jeftin, udoban, dobro opremljen i aktraktivan automobil, a sve je to na fantastičan način utjelovila Manta A. Bio je to jedan od prvih coupéa za "obične ljude".

"Krivac" za izgled ovog Opela bio je Chuck Jordan, koji je nakon dizajniranja prve generacije Mante otišao u Ameriku. Iako je pratio glas jednog od najljepših automobila svog vremena, paradoks je da Manta A dizajnerski nije donijela nikakvu novine nego "mix" detalja preuzetih sa ostalih Opela.

Zadnji dio je preuzet sa modela GT, "maska" od Kadetta Rally, nekoliko elemenata sa Rekord Coupéa. Osovine su iste dužine kao kod Kadetta, ali je međuosovinsko rastojanje povećano za gotovo osam centimetara.

Prednji dio Mante obilježavaju četiri okrugla prednja svjetla, te neobično dugačak "nos". Suprotno tome, mali je prtljažnik na kojem se takođe nalaze četiri okrugla svjetla.

Zadnji dio je podignut prema gore i završava poluspojlerom. Ovim je prostor na zadnjem sjedištu učinjen normalnijim, a povećana je i zapremina prtljažnika.

Glatka površina bočnih strana upotpunjuje sportski izgled vozila, čemu treva dodati i izostanak okvira na staklima vrata. I pored relativno male kabine Manta ima velike staklene površine, za što su zaslužni visoki krov, te niski bokovi.

Čak su i bočne lajsne uklonjene s ciljem smanjenja otpora vjetru prilikom vožnje, a iz istog razloga napravljeni su i okrugli retrovizori.

Manta je prvi put prikazana na sajmu u Parizu, septembra 1970. godine, kada je ponuđena u tri verzije: osnovni model, Manta Deluxe, te Manta Rally.

Tada su ponuđene i tri motora za novu Opelovu kreaciju pri čemu je baza bio 1,6 litarski agregat u verzijama s 68 KS ili 80 KS.

Jači motor ugrađivan je samo u Mantu i Asconu, bio je najtraženiji i omogućavao Opelovom coupéau maksimalnu brzinu 164 km/h uz prosječnu potrošnju od 12 litara na 100 kilometara.

Treća verzija motora bila je 1,9 litarska, sa 90 KS. Kasnije se u Evropi u ponudi našla i verzija sa 1,2 litarskim motorom, ali se očekivano slabo prodavala.

Znatno veći uspjeh postigli su sportski modeli SR i GT/E koje je pokretao 1,9 litarski motor sa elektronskim ubrizgavanjem snage 105 "konja".

Postojala je i Berlinetta, javnosti predstavljena 1972. godine. Pogonio je 1,9 litarski motor, a noviteti su bili šiber, jastuci za glavu, novi sportski upravljač, retrovizor na suvozačevim vratima, gumene obloge na branicima, te obrtomjer umjesto kvarcnog sata.

U martu 1974. predstavljen je model Luxus koji je bio karakterističan po tome što je urađen samo u signalno crvenoj boji. Osim toga, Manta Luxus sadržala je sve novitete koje je imala i Berlinetta. Proizvedeno je samo 400 vozila ove serije, što je dodatno uvećalo njenu vrijednost.

Kao što je bio slučaj sa dizajnom, tako je i većina "skrivenih" dijelova na Manti bila posuđena od ostalih vozila iz Rüsselsheima. Tako je kutija mjenjača preuzeta iz Rekord Sprinta, kočioni sistem iz Rekorda, dok je sistem upravljanja, uz manje izmjene, stigao iz Kadetta.

Međutim, ovjes je bio nov: naprijed dvostruko poprečno rame, nazad prostorno vođena osovina sa panhard motkom. Pogon je bio na zadnje točkove, a mjenjač četverostepeni ručni, iako se naknadno pojavio automatik samo uz modele 1,6S i 1,9.

Do jula 1975. godine, kada je prestala proizvodnja prve generacije Mante, ovaj automobil je prodat u gotovo pola miliona primjeraka, što je bio izuzetan rezultat za to vrijeme.

Došla je Manta B koja je nastavila uspješan hod prethodnice sve do 1988. godine kada je konačno ugašena proizvodnja kultnog Opela.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije