Legendarni Ferrari F40: Pogledajte stvari koje sigurno niste znali o njemu
Ferrarijev kultni model F40 smatra se jednim od najljepših auta. Postoje stvari koje vjerovatno niste znali o njemu.
F40 je poseban model, pa je tako pravljen i od posebnih materijala.
Ferrari F40
Najbolji, najluđi, najbeskompromisniji i jedan od apsolutno najljepših modela koje je Maranello ikada ponudio na tržište.
Bećiragić nakon poraza od Hrvatske: "Razlika od 13 koševa ništa ne znači u ludnici u Skenderiji"
No umjesto da navodimo sve moguće i nemoguće suhoparne navode i po milion puta spominjemo Turbo-punjače, 480 konja, nekako ćemo radije odmah prijeći na listu.
Velikan odlazi u zasluženu penziju: Audi se oprašta od svog kultnog modela
Uglavnom, evo nekoliko stavki koje (najvjerojatnije) niste znali o ovom mega-automobilu iz osamdesetih.
Ferrari F40 na sebi je imao najtanji sloj boje svih vremena
Ferrari F40 je kao model u pravilu zamišljen kao trkači stroj, ali i kao automobil za cestovnu upotrebu, zbog tog ne čudi apsolutna predanost prema lakoći njegovog postojanja.
S druge strane je ipak trebalo misliti i na čvrstinu – tek toliko za slučaj nečije preteške noge na papučici gasa u kombinaciji s manjkom refleksa, što u pravilu uvijek završava tragično. Uglavnom, da bi se obje strane priče zadovoljile, Ferrari je za konstrukciju šasije koristio karbon, kevlar, aluminij i ostale lagane materijale tog vremena.
Dijeta je bila očita u mnogim segmentima ovog automobila, no onaj najekstremniji detalj svog tog prisilnog olakšavanja predstavlja činjenica koja kaže da je čak i nanos boje na F40 tanji nego što je to slučaj s ostatkom tada aktuelne "cavallino rampante" ergele.
Kakva mašina: Snimljen jedan od najskupljih automobila registrovanih na Balkanu
Neka svjedočanstva govore o tek dvije litre boje s kojom je lakiran svaki pojedini primjerak ovog automobila, pa zbog toga ne čudi da se isprepletena vlakna karbona vide iz aviona.
Ferrari F40 ima megalomanski visoke cijene dijelova
Iako vrijedi pretpostaviti da niko normalan nikada i ni za šta vezano uz Ferrari F40 nije pitao "koliko to košta", neki detalji nas "obične smrtnike" bacaju u očaj već na papiru.
Uglavnom, niko normalan ni ne očekuje da bi F40 u bilo kojem segmentu mogao biti jeftin automobil, no tek toliko za razonodu evo nekih detalja zbog kojih su super-automobili apsolutno neisplativi:
- Cijena automobila po izlasku iz tvornice: cca. 350.000 eura (oko 683.5 hiljade KM)
- Cijena automobila danas: cca. 1.5 miliona eura (oko 2.92 miliona KM)
- Cijena tekućina u motoru (godišnje): 880 eura (1718 KM)
- Cijena pojaseva (svake tri godine): 2.600 eura (oko 5078 KM)
- Cijena velikog servisa (svakih deset godina): cca. 13.000 eura (više od 25 hiljada KM)
- Cijena rezervoara goriva (svakih deset godina): cca. 9.000 eura (oko 17.5 hiljada KM)
- Cijena guma: cca. 1.800 eura (oko 3500 KM)
- Cijena vjetrobranskog stakla: cca. 7.000 eura (oko 13.6 hiljada KM)
- Cijena donjih bočnih panela: cca. 23.000 eura (skoro 45 hiljada KM)
- Cijena prednjeg dijela "školjke": cca. 31.000 eura (više od 60 hiljada KM)
Dakle, reklo bi se da cijena čitavog automobila čak i u današnje vrijeme ispada kao da je svaki F40 na akciji, jer bi se dio po dio cijena popela na milionske iznose.
Ferrari F40 ima dva megalomanski velika rezervoara za gorivo
Iako je praksa utiliziranja dva rezervoara za gorivo do kraja osamdesetih već bila opće poznata stvar, malo koji Ferrari je tu praksu slijedio. No za F40 nije bilo druge opcije, jer bi u protivnom s obzirom na potrošnju od 17 do 26 litara na stotinu kilometara (ovisno o režimu vožnje) vlasnici doslovice samo kružili oko benzinskih pumpi.
Uglavnom, ono što fascinira jest činjenica da se u dva gumena tanka goriva (odnosno aluminijski ako je riječ o F40-ici za američko tržište) nalazila ukupna zapremina od nekih 125 litara goriva.
Ako se nekome čini da to nije baš puno, neka samo pomnoži cijenu litre goriva s brojkom 125 i rezultat izrazi u eurima ili bilo kojoj drugoj valuti, pa će istog momenta postati jasno da to zaista jeste puno – i to jako.
Ferrari F40 svojevremeno je bio najbrži automobil na svijetu
Ferrari F40 je po izlasku na tržište istog momenta okićen titulom najbržeg automobila na svijetu. Tom je prilikom ovo čudo iz Maranella za tek 4 km/h preteklo Porsche 959 i za punih 9 km/h ispalo bržim od Lamborghinijevog Countach.
To možda nisu neke pretjerano bitne razlike, no u svijetu koji podrazumijeva vrhunac tehnologije i performansi često znače itekako veliku prednost nad konkurencijom.
Aukcijski dragulj: Pogledajte Mercedes 300 SL Gullwing, jedan od najljepših automobila ikada
Ferrari F40 je dakle sa svojih 324 kilometara na sat maksimalne brzine jedno vrijeme odmarao na samom vrhu trona najbržih automobila na svijetu, a kao adut iz rukava poslužila je LM-verzija ovog automobila, za koju je zabilježena maksimalna brzina od čak 368 kilometara na sat – i to na početku devedesetih godina prošlog stoljeća.
Ferrari F40 upropastio je inicijalne planove vezane uz proizvodnju
Kako je F40 dobrim dijelom niknuo iz modela 288 GTO, te kako je dotični GTO svojim postojanjem bio usmjeren prema svijetu Rallyja i legendarnoj Grupi B, tako ne čudi da je inicijalni plan proizvodnje oba automobila sveden na poštovanje homologacijskih pravila.
No kako je 1986. godine FIA odlučila zabraniti Grupu B, tako je ulazak u taj svijet divljaštva po prašini i blatu odgođen za sva vremena. Samim time je 288 GTO prekvalificiran na trkanje po stazi, a F40 je nastavio u toj maniri.
Ferrari F40 planiran je za proizvodnju u tek 200 primjeraka, kako bi se zadovoljila homologacijska pravila, a potom je iz Ferrarija stigla informacija o povećanju proizvodnje na 400-450 primjeraka.
Do kraja proizvodnog vijeka ovog mega-automobila proizvedeno je čak 1.311 primjeraka, što je za jedan ovakav model iz tih vremena itekako puno.
Mnogi nisu preživjeli do današnjih dana, a mnogi se ipak skrivaju po halama privatnih kolekcionara i svjetlo dana vide tek na aukcijama. No oni koji tu i tamo vide cestu i dan-danas apsolutno fasciniraju svoje vlasnike.
Zbog toga Ferrari F40 itekako zaslužuje status legende i najboljeg Ferrarija svih vremena, piše Automobil.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.