Che bella macchina: Prodaje se 46 godina star Fiat 128 koji je prešao 17.861 km

J. M.

Kada je predstavljen 1969. godine, Fiat 128 donio je revoluciju u automobilskom svijetu. Prvi Fiatov automobil s prednjim pogonom imao je poprečno postavljen motor u "nosu", nudio je dosta prostora, dobro ležanje, pa ne čudi da je nagrađen titulom "Europskog automobila 1969. godine".

Bio je hit i na našim prostorima: Prije 50 godina predstavljen je Fiat 128

Krajem '60-ih godina prošlog stoljeća u Torinu su spremali nasljednika Fiata 1100. Nije se radilo o običnoj smjeni modela, već o mnogo složenijem zadatku - zadovoljenju enormno naraslih zahtjeva kupaca. Naime, europski konkurenti izbacili su u to doba nekoliko "hitova" u segmentu ekonomičnih automobila, vozila koja nisu bila samo novija i tehnički unaprijeđena nego i udobnija, prostranija, boljih performansi, modernog dizajna.

Fiat 128 bio je popularan i na našim prostorima kao Zastava 128 licencno izrađivana u Kragujevcu. Nažalost, najveći broj čuvenih "osmica" već odavno je završio pod presama, dok je rijetke preživjele primjerke odavno nagrizla hrđa.

Upravo zato primamljivo zvuči oglas za prodaju jedinstvenog primjerka italijanske automobilske historije. Na Apeninima se prodaje Fiat 128 s nevjerojatnih 17.861 km na kilometar-satu.

Foto: Cog Classics

Prvi i jedini vlasnik automobila bio je Giuseppe Pettinicchi, rođen 1932. godine, koji je krajem 1973. kupio "128-icu" u Fiatovom salonu u gradu Campobasso (sjeverno od Napulja).

Pettinicchi je bio zaposlenik općinske uprave Campobassa, koristio je Fiat vrlo malo i još uvijek je jedini registrirani vlasnik. Nakon njegove smrti početkom '80-ih godina, supruga Maria parkirala je Fiat u zatvorenoj garaži i niko iz porodice ga više nije vozio.

Foto: Cog Classics

Udovica je 2016. godine predala Fiat prijatelju Nicolinu Orienteu, koji je automobil ustupio na sređivanje M. Alonziju, lokalnom specijalisti za Fiatove oldtimere.

Alonzi je uklonio male dijelove hrđe u stražnjem dijelu što je bio jedini nedostatak automobila. Preostali dijelovi karoserije, unutrašnjosti i mehanički dijelovi su u originalnom stanju.

Foto: Cog Classics

Početkom 2017. godine izvršen je veliki servis, zamijenjeni su remeni, ležajevi, kočnice, ispušni sistem, gume i kvačilo. Komplet alata u prtljažniku je još uvijek u besprijekornom stanju, novi kupac dobit će originalnu registraciju vozila iz 1973. godine, priručnik, čak i servisnu knjižicu s nekoliko unešenih datuma.

Za one koji ne znaju: Riječ je o originalnom modelu kojeg je pokretao 4-cilindrični benzinac zapremine 1116 kubika, snage 55 "konja". Cijena jedinstvenog oldtimera je 15.900 eura, mnogo više nego ga je platio Giuseppe Pettinicchi prije 46 godina u Fiatovom salonu. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak