Važna informacija za vozače iz BiH koji putuju u Njemačku: Evo koliko će iznositi plaćanje putarine
Bundestag je usvojio dalekosežne reforme u sektoru saobraćaja.
Tu je i doplata za CO2 na putarinu za kamione, a planirano je i stvaranje mogućnosti za više saobraćajnih traka za autobuse i više zona od 30 km/h u gradovima.
Putarina za kamione na cestama i autoputevima u Njemačkoj postaće skuplja i time će se osigurati više novca za ulaganja u željezničku infrastrukturu u budućnosti. Bundestag je usvojio prijedlog zakona ministra saobraćaja Volkera Wissinga kojim će se 1. decembra uvesti dodatna CO2 nadoknada na već postojeću taksu za korištenje puteva.
Mještani zabrinuti: Stijena i kamenje se ponovo odronili na putu u BiH. Saobraćaj blokiran
Od 1. jula 2024. godine naplata putarine važiće i za manje transportere teže od 3,5 tone. Do sada se plaćanje te takse odnosilo na vozila od 7,5 tona pa na više. Međutim, od tog pravila trebala bi biti izuzeta vozila zanatskih preduzeća.
Dodatni prihodi mjeriće se u milijardama
Od 2024. do 2027. očekuje se dodatni prihod od 30,5 milijardi eura. Pri tome bi se trebalo reorganizovati i korištenje tih sredstava. Polovina prihoda od putarine trebala bi i dalje biti namijenjena za poboljšanja infrastrukture saveznih autoputeva - ostatak će uglavnom biti usmjeren za "poduhvate na željezničkoj mreži".
Novi snimak bahate vožnje: Autoputem u suprotnom smjeru vozio više od 120 km/h
Putarina za teretna vozila na njemačkim autoputevima naplaćuje se od 2005. godine, a potom je naplata postepeno proširena i na sve magistralne puteve. Vlada očekuje da će prihod od putarina u ovoj godini iznositi oko osam milijardi eura.
Više fleksibilnosti za savezne pokrajine i komune
Nova izmjena Zakona o cestovnom saobraćaju daje saveznim pokrajinama i komunama veću fleksibilnost u planiranju saobraćaja.
Na autoputevima u BiH se kretalo više od 15 miliona automobila: Prihodi od putarina mnogo veći
U budućnosti one mogu, na primjer, dati prednost lokalnom javnom prevozu ili vozilima na alternativni pogonom koji je ekološki prihvatljiviji i to kroz uvođenje posebnih traka, proširenje biciklističkih staza, te uvođenjem ograničenja brzine od 30 km/h u blizini škola i vrtića.
Provođenje planova treba ubrzati
Takozvani Zakon o ubrzanju planiranja usmjeren je ka provođenju željezničkih projekata i obnovi posebno prometnih dionica autoputeva. Njime bi se trebala ubrzati i obnova mostova, pri čemu, u određenim okolnostima ne bi više bilo potrebno provođenje procjene uticaja na životnu sredinu. Takođe bi trebalo uvesti i pojednostavljenu proceduru za izgradnju vjetro- i solarnih sistema na autoputevima i magistralnim cestama, piše Deutche Welle.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.