Na autoputevima u BiH se kretalo više od 15 miliona automobila: Prihodi od putarina mnogo veći

0
Radiosarajevo.ba
Na autoputevima u BiH se kretalo više od 15 miliona automobila: Prihodi od putarina mnogo veći
Foto: Čitatelj / Stvorene gužve u saobraćaju

U kase "Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine" i "Autoputeva RS" od naplate putarina tokom osam mjeseci ove godine slilo se više od 62 miliona KM, a oba preduzeća su na ime putarine zaradila više nego tokom istog perioda lani.

Na autoputevima u BiH od januara do augusta ove godine kretalo se nešto više od 15 miliona vozila.

Kada je riječ o Federaciji BiH, tokom osam mjeseci ove godine, za razliku od istog perioda lani, zabilježeno je povećanje broja vozila, kao i prihoda.

Anja (24) je 15. žrtva nesreće u Novom Sadu: Nakon 17 dana teške borbe izgubila bitku

Anja (24) je 15. žrtva nesreće u Novom Sadu: Nakon 17 dana teške borbe izgubila bitku

"Na autocesti A1 zabilježena su 10.818.243 vozila. Ukupni ostvareni prihodi od naplate cestarine za isto razdoblje iznose 38.506.011 KM", istakli su u "Autocestama FBiH" za Nezavisne novine.

"Na ime naplate putarine na dionicama autoputeva u RS-u prikupljeno je 24.189.113 KM, a u istom periodu auto-putevima se kretalo ukupno 4.361.556 vozila", naveli su iz "Autoputeva RS".

Dobre vijesti za vozače: Uvezuje se elektronska naplata cestarina između FBIH i Hrvatske

Dobre vijesti za vozače: Uvezuje se elektronska naplata cestarina između FBIH i Hrvatske

Od 19. juna ove godine korisnici usluga oba preduzeća mogu koristiti jedan tag uređaj za brže, jednostavnije i povoljnije prolaske kroz naplatne stanice, a svoje uređaje do sada je rekonfigurisalo više od 2.300 korisnika, od čega je najveći broj rekonfiguracija učinjen u RS-u.

Milija Radović, zamjenik direktora Agencije za sigurnost saobraćaja RS-a, ističe da su vrijeme putovanja i sigurnost među najčešćim motivima zbog kojih se vozači odlučuju za autoput.

"Autoputevi su po broju saobraćajnih nezgoda i posljedicama najsigurniji u odnosu na sve ostale puteve iz jednostavnog razloga jer su kolovozne trake za kretanje vozila iz suprotnih smjerova fizički odvojene, tako da nema mogućnosti da dođe do konflikta između vozila koja se kreću različitim smjerovima", rekao je Radović.

Radiosarajevo.ba u smjeni sa policajcima na motociklima: Pogledajte kako motociklisti varaju radare

Radiosarajevo.ba u smjeni sa policajcima na motociklima: Pogledajte kako motociklisti varaju radare

Kada je riječ o RS-u, kako ističe Radović, sa povećanjem kilometara auto-puta trebalo bi se razmišljati i o uvođenju godišnjih karata, odnosno vinjeta, kao i o unapređivanju tarifne politike.

"Imamo relacija na autoputevima na kojima ljudi svakodnevno putuju. Iz Gradiške se putuje svakodnevno u Banja Luku na posao i sa posla, kao i iz Prnjavora. S autoputem se može živjeti u Prnjavoru, a raditi u Banjoj Luci bez ikakvih problema, a mnogo je sigurnije putovati autoputem nego magistralnim putevima", rekao je Radović, dodajući da bi se promjenom tarifne politike rasteretili magistralni putevi, a tako bi se povećala i sigurnost na tim putevima.

Ekonomista Admir Čavalić ističe da ovo stanje pokazuje da autoputevi nemaju nekakvu ekonomsku svrhu, odnosno ekonomsko uporište u smislu da je to podrška građanstvu i privrednicima.

Prije svega se gradi kako bi se demonstrirala određena politička moć. Nažalost, i ta kilometraža ide sporo", istakao je Čavalić za "Nezavisne novine".

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije