Tajna kampanja propagande: Izrael navodno plaća influenserima skoro 12.000 KM po objavi

1
Radiosarajevo.ba
Tajna kampanja propagande: Izrael navodno plaća influenserima skoro 12.000 KM po objavi
Foto: EPA - EFE / Benjamin Netanyahu

Izraelski premijer Benjamin Netanyahu u oktobru je imao sastanak sa grupom američkih influensera kako bi postigao promociju propagande na društvenim mrežama.

"Moramo uzvratiti udarac. Kako da uzvratimo udarac? Naši influenceri. Mislim da biste trebali razgovarati i s njima ako imate priliku, za tu zajednicu, oni su veoma važni", kazao je tada Netanyahu.

Prema ranije neobjavljenim nedavnim dokumentima, ovi influenseri vjerovatno primaju oko 7.000 dolara (oko 12.000 KM) po objavi na društvenim mrežama poput TikToka i Instagrama u ime Izraela.

Semir Efendić za Radiosarajevo.ba: "Ideologija kojoj robuje Max Primorac učestvovala u Holokaustu"

Semir Efendić za Radiosarajevo.ba: "Ideologija kojoj robuje Max Primorac učestvovala u Holokaustu"

Dokument podnijet Ministarstvu pravde u SAD-u detaljno navodi skoro 900.000 dolara, predviđenih za plaćanje influenserima kako bi kreirali sadržaj u vremenskom razdoblju od juna do novembra 2025. godine.

Prema dokumentu izraelskog ministarstva, cijeli projekt nosi ime Esther project, a firma Bridge partners je voditelj projekta. Havas ih nadgleda.

Izraelski podzemni zatvor: Civili iz Gaze žive pod okrutnim uslovima i bez kontakta sa porodicom

Izraelski podzemni zatvor: Civili iz Gaze žive pod okrutnim uslovima i bez kontakta sa porodicom

Havas, firma koja nadgleda rad Bridges Partnersa, nije odgovorila na višestruke zahtjeve za komentar o projektu, koji influenceri učestvuju u programu ili koliko je svaki plaćen.

Osnivači Bridges Partnersa su Yair Levi i Uri Steinberg, koji svaki posjeduje po 50 posto udjela u firmi. Bridges Partners opisuje svoj rad kao pomoć u "promociji kulturne razmjene između Sjedinjenih Američkih Država i Izraela".

Mjesečne isplate iznose oko 250.000 dolara (oko 500.000 KM). Influenseri nisu imenovani, a u ime Izraela proizvode oko 25-30 posto sadržaja za društvene mreže, najviše Tiktok i Instagram, mjesečno.

"Moramo da obezbijedimo taj dio baze u SAD-u", dodao je Netanyahu tada.

Kako pišu na TRT Balkan, Izrael je također ciljano na 120 zakonodavaca u kampanji dezinformisanja javnosti. Navodno, za sve je odgovorna izraelska firma STOIC.

Više istraga navodi izraelsko Ministarstvo za dijasporu za klijenta.

Za influensere se organizuju i turističke, vladine ture na granici sa Gazom. Osmšljene su da proizvode kontraizvještaje onima Ujedinjenih naroda i svjetskih organizacija koje su više puta ukazale na nehumane uslove za Palestince, te u konačnici i genocid koji se provodi.

Promovisanje i pranje imidža Izraela, tvrdi TRT Balkans, je samo jedan dio projekta, dok Tel Aviv cilja veću kontrolu nad narativom.

Znate li šta je hasbara?

Izrael je odavno prepoznao informaciono okruženje kao ključno bojno polje za opravdavanje stalnih represivnih struktura. Riječ hasbara se otprilike prevodi kao "objašnjavanje" na engleski, a popularizirao ju je početkom 20. stoljeća poljski novinar Nahum Sokolow.

Hasbara ima mnogo zajedničkog s drugim oblicima moderne propagande, ali njen primarni cilj je oblikovanje samih parametara prihvatljivog diskursa.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije