Prvi rezultati bojkota: Starbukcs otpušta hiljade radnika, dionice Coca-Cole pale za 7 posto
Objave solidarnosti s Palestincima na društvenim mrežama i bojkoti proizvoda značajno su umanjili prodaju nekoliko zapadnih brendova širom Bliskog istoka i Azije zbog njihove podrške Izraelu.
Kompanija Starbucks sa sjedištem u Seattleu, jedna od najvećih meta bojkota, zabilježila je pad od 8,96 posto u periodu 19 dana u novembru 2023. godine, što predstavlja gubitak od 11 milijardi dolara. To je označilo najduži pad u historiji kompanije.
Međutim, Starbucks nije jedini svjetski brend koji je pogođen.
U jeku sukoba sa Hutima: Amerikanci oborili sopstveni avion iznad Crvenog mora
Starbucks je također snizio svoje ciljeve rasta prodaje za 2024. godinu, dok njegov vlasnik franšize na Bliskom istoku, AlShaya Group, planira otpustiti više od 2.000 ljudi zbog problema uzrokovanih bojkotom.
Rast prodaje McDonald'sa izosio je samo 0,7 posto - daleko ispod tržišnih očekivanja od 5,5 posto - na ključnim tržištima poput Bliskog istoka, Kine i Indije tokom perioda oktobar-decembar 2023. godine.
Dionice Coca-Cole pale su za 7 posto u 2023. godini tokom četvrtog kvartala. Gigant u proizvodnji pića je rekao da su geopolitičke tenzije na Bliskom istoku dovele do "određene promjene u ponašanju potrošača".
Ponuda Nestleovih proizvoda djelimično je pogođena u nekoliko tržišta u četvrtom kvartalu prošle godine, a finansijski direktor kompanije Francois Roger u februaru je rekao da je to posljedica "sukoba na Bliskom istoku", piše TRT Balkan.
Podsjećamo, nakon što je Izrael počeo intenzivno napadati Gazu svakodnevno ubijajući civile, stotine hiljada ljudi su počeli bojkotovati proizvode kompanija koje finansiraju Izrael.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.