Nižu se teorije o smrti Prigožina: Svi se pitaju kako je oboren avion, ali ima mnogo važnije pitanje

0
Radiosarajevo.ba
Nižu se teorije o smrti Prigožina: Svi se pitaju kako je oboren avion, ali ima mnogo važnije pitanje
Foto: X.com / Pad aviona u kojem je bio Jevgenij Prigožin

Velika većina stručnjaka slaže se da je padu aviona - u kojem je Prigožin putovao s još petoricom važnih zapovjednika privatne ruske vojske Wagner, među kojima je i prvi osnivač Dmitrij Utkin, po čijem je nadimku i nacističkim preferencijama skupina i dobila ime Wagner - koji se tada nalazio na visini od preko osam kilometara, prethodila eksplozija.

Svakako je i enigma, zašto je, u ovakvoj situaciji u kakvoj se nalazio Prigožin, toliko najvažnijih ljudi Wagnera bilo u istom avionu!? To je svakako misterij na koji će se s vremenom dobiti (ne)suvisli odgovor!

No, postoji ključna dilema: je li se eksplozija dogodila unutar aviona ili izvan njega - odnosno je li ga pogodio projektil iz nekog od ruskih protuzračnih sistema - S 400 ili Buk (podsjetimo, sistemom Buk srušen je malezijski putnički avion iznad Donjecka 2014, godine, kada je poginulo 298 putnika i članova posade, a za što su u odsustvu osuđeni ruski separatistički pobunjenici u Ukrajini).

Reakcija na divljački napad Lalatovića: 'Pružit ćemo svu pravnu i drugu podršku Feđi Dudiću'

Reakcija na divljački napad Lalatovića: 'Pružit ćemo svu pravnu i drugu podršku Feđi Dudiću'

Predstavnici ruske Federalne agencije za zračni saobraćaj, prema portalu Meduza, smatraju da je avion "dignut u zrak" postavljenim eksplozivom unutar kabine - odnosno da nije oboren.

Postoje argumenti protiv ove verzije: Na jednom od videa, koji je dostupan javnosti, vidljiv je "oblak" koji nalikuje tragu protuavionske rakete.

Svjedoci nesreće navode da su čuli "dvije eksplozije koje su prethodile padu". Lansiranje dvaju projektila protuzračne obrane na isti cilj standardna je praksa koja povećava vjerovatnost pogotka cilja, navodi Meduzin vojni analitičar.

Osim toga, na nekim ostacima letjelice vidljivi su tragovi, slični rupama od "udarnih elemenata bojeve glave protuzračnog projektila". Ali na olupini koja je pala odvojeno od letjelice nema nikakvih tragova.

Postoji i argumenti koji idu u prilog eksplozije unutra aviona.

Naime, prema platformi Flightradar24, avion se popeo na visinu od 28 hiljada stopa, što je više od 8,5 kilometara, prije nego što se srušio. Prema vojnim analitičarima, ne mogu svi raketni sistemi protuzračne obrane biti tako efikasni da obore avion na takvoj visini.

Meduza navodi da se mogu odbaciti verzije "s prijenosnim protuzračnim raketnim sistemima" (koje bi teoretski mogli koristiti i diverzanti), pa čak i sa svim sistemima protuzračne obrane kratkog dometa.

No, za to je potreban, najmanje, kompleks srednjeg dometa (recimo - Buk) koji bi trebao biti smješten blizu rute leta. Ali projektili takvih sistema nanijeli bi mnogo ozbiljniju štetu avionu nego što se vidi na snimkama.

U slučaju pogotka bojeve glave od 70 kg, avion te veličine "teško da bi pao u jednom komadu". Koja je od ovih verzija logičnija ili tačnija, pokazat će istraga ili ćemo o tome saznati tek nakon duljeg perioda, ali uzrok eksplozije ima političke implikacije.

Naime, ako je avion oboren protuzračnom raketom, moći će se nedvosmisleno govoriti o umiješanosti ruskih snaga sigurnosti u sam slučaj, kao i o "odgovornosti" samog Putina, ali ako je do eksplozije došlo unutra aviona, to dopušta gotovo sve verzije i pitanje ko je mogao postaviti eksploziv (netko vrlo blizak Prigožinu).

Međutim, kako kaže Meduza, ni to ne isključuje da su u sve upletene ruske sigurnosne službe.

Telegram kanal blizak Wagneru VČK OGPU tvrdi pak kako se pojavio i prvi osumnjičeni za "pad aviona" Jevgenija Prigožina. To je, prema njima Prigožinov osobni pilot i bivši osnivač firme čiji je avion bio - MNT Aero - Artjom Stepanov.

Prema VČK OGPU, Stepanov je imao pristup avionu, a, navodno, je policija već počela potragu za njim. Portal navodi da je Stepanov otputovao na Kamčatku prije nekoliko dana, a prema riječima njegovog brata, Stepanov je tamo na "kampiranju i s njim nema komunikaciju zbog loših signala", piše Jutarnji list

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije