Južnoafrička varijanta COVID-a: Naučnici poslali novo upozorenje

Reuters
Južnoafrička varijanta COVID-a: Naučnici poslali novo upozorenje
Foto: EPA-EFE / Ilustracija

Nova varijanta COVID-a, identificirana u Južnoj Africi, može "izbjeći" antitijela, koja je napadaju tokom liječenja krvnom plazmom prethodno oporavljenih pacijenata, te može smanjiti učinkovitost trenutne linije cjepiva, rekli su naučnici u srijedu, javlja Reuters.

Istraživači se utrkuju kako bi utvrdili jesu li vakcine koje se trenutno daju širom svijeta učinkovite protiv takozvane varijante 501Y.V2, koju su identificirali južnoafrički stručnjaci za genomiku krajem prošle godine u zaljevu Nelson Mandela.

"Ova varijanta pokazuje potpuni 'bijeg' od tri klase terapijski relevantnih monoklonskih antitijela", napisao je tim naučnika s tri južnoafrička univerziteta koji rade s Nacionalnim institutom za zarazne bolesti (NICD) u radu objavljenom u časopisu bioRxiv.

"Nadalje, 501Y.V2 pokazuje značajan ili potpun bijeg od neutralizirajućih antitijela u rekonvalescentnoj plazmi COVID-19", napisali su, dodajući da njihovi zaključci "ističu mogućnost ponovne infekcije ... i mogu nagovijestiti smanjenu učinkovitost sadašnjih vakcina koje ciljaju proteinski šiljak virusa."

Inačica 501Y.V2 za 50 posto je zaraznija od prethodnih, rekli su ove sedmice južnoafrički istraživači. Već se proširio u najmanje 20 zemalja otkako je krajem decembra prijavljen Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji. To je jedna od nekoliko novih inačica COVID-a, koje su otkrivene posljednjih mjeseci, uključujući i one koje su prvi put pronađene u Engleskoj i Brazilu.

Ova varijanta je glavni pokretač drugog vala infekcija COVID-19 u Južnoj Africi, koji je početkom ovog mjeseca dostigao novi dnevni rekord - iznad 21.000 slučajeva.

Rekonvalescentna krvna plazma bolesnika koji su se oporavili nije se pokazala učinkovitom kada se daje teškim bolesnicima kojima je potrebna intenzivna njega, ali je u nekoliko zemalja odobrena kao hitna mjera. Britanski naučnici i političari izrazili su zabrinutost da bi vakcine koje se trenutno koriste ili su u razvoju mogle biti manje učinkovita protiv te varijante.

U članku se navodi kako se ostaje vidjeti koliko su trenutna cjepiva učinkovita protiv 501Y.V2, što će se utvrditi samo velikim kliničkim ispitivanjima.

Ali, rezultati su pokazali potrebu za novim vakcinama koja će biti dizajnirana za borbu protiv evoluirajuće prijetnje, navode naučnici.