Evropa usvojila zabranu motora na fosilna goriva
Države članice potvrdile su u utorak 28. marta uredbu koja predviđa zabranu prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine, s iznimkom vozila koja će koristiti sintetička, tzv. e-goriva.
Evropski parlament je sredinom februara izglasao usuglašeni tekst uredbe, ali je početkom marta u Vijeću EU-a bilo blokirano konačno usvajanje nakon što se Njemačka u posljednji čas usprotivila i zatražila da se dopusti prodaja novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem koja će koristiti e-goriva. Njemačkoj su se u tom protivljenju pridružile Italija, Poljska i Bugarska.
Nakon što je Evropska komisija postigla dogovor s Njemačkom prema kojem postojeći tekst zakona o zabrani vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem ostaje nepromijenjen, a Komisija se obvezala da će donijeti delegiranu uredbu kojom će se uvesti nova kategorija vozila u EU za automobile koji mogu pokretati samo ugljično neutralna goriva.
Za čišćenje mikrovalne ne treba vam ni sok limuna, ni ocat: Ovo sredstvo će vas spasiti
Danas na sastanku ministara energetike, Italija, Rumunjska i Bugarska su se suzdržale od glasanja, Poljska je jedina bila protiv, a sve ostale države članice bile su za.
Uredba stupa na snagu s danom objave u Službenom listu EU-a. Uredba predviđa smanjenje emisije ugljikova dioksida iz novih automobila za 55 posto i iz lakih dostavnih vozila za 50 posto od 2030. do 2034. i 100-postotno smanjenje od 2035. godine za obje kategorije tih vozila.
Cijene nafte pale prema 72 dolara, ulagači strahuju od recesije
Prema saopćenju Vijeća, Komisija će predstaviti prijedlog o registraciji vozila na ugljično neutralna goriva nakon 2035. godine.
Sintetička ili e-goriva proizvode se iz čistog vodika i ugljikova dioksida koji se uzima iz atmosfere. Ta se goriva mogu koristiti u današnjim motorima s unutarnjim izgaranjem. Izgaranjem tih goriva oslobađa se ugljikov dioksid koji je već uzet iz atmosfere pa se ne pridonosi povećanju emisija ugljikova dioksida, te će se prema delegiranoj uredbi to smatrati ugljično-neutralnim gorivom.
Vozite na niskom broju obrtaja kako biste uštedjeli gorivo? Evo zašto to ne trebate raditi
Tehnologija proizvodnje e-goriva još uvijek je u povojima i daleko od komercijalizacije. Za njihovu proizvodnju potrebne su goleme količine električne energije iz obnovljivih izvora kako bi se elektrolizom dobio čisti vodik.
Mnogi upozoravaju na mogućnost zloupotrebe jer će se i nakon 2035. na benzinskim pumpama prodavati klasična goriva budući da će i tada prometovati vozila proizvedena prije te godine, piše portal 24 sata hr.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.