Samo na oglase dali 780.000 KM: Pogledajte koja je stranka potrošila najviše (INFOGRAFIKA)
Transparency International Bosne i Hercegovine izvršio je praćenje i analizu i druge sedmice predizborne kampanje za odabranih deset političkih stranaka, uzimajući u obzir oglašavanje u elektronskim i štampanim medijima. Rezultati monitoringa pokazali su da je deset političkih stranaka u prve dvije sedmice kampanje, samo na zakup prostora u elektronskim i štampanim medijima (10 TV stanica i 9 štampanih izdanja), utrošilo više od 780.000 KM.
Stranka demokratske akcije (SDA) i Savez za promjene još uvijek prednjače po troškovima. SDA je do sada na oglašavanje potrošila oko 285.000 KM, što zajedno s procijenjenom pripremom oglasa od oko 90.000 zajedno čini čak 375.000 KM za prve dvije sedmice.
Savez za promjene, s druge strane, na oglašavanje je utrošio oko 160.000 KM, što zajedno sa procijenjenom pripremom oglasa od prethodne sedmice od 135.000 KM, iznosi 295.000 KM. Zanimljivo je i da je SDA u prvoj sedmici imala više od 50 posto ukupnog broja oglasa, odnosno više od svih stranaka zajedno, dok je u drugoj sedmici udio SDA u ukupnom broju oglasa 44 posto.
SNSD je, kada se zbroji oglašavanje ove stranke i koalicije s DNS-om, utrošio oko 150.000 KM, a zajedno s procijenjenom pripremom oglasa, oko 257.000 KM.
Kada su u pitanju kandidati, najviše su se oglašavali Bakir Izetbegović i Ognjen Tadić.
Zanimljivo je i da se do sada neke od stranaka, kao što su Demokratska fronta i Narodna stranka Radom za boljitak uopće nisu oglašavale u medijima pokrivenim monitoringom, te da je npr. SBB imao veoma mali broj oglasa. Ovo se djelimično može objasniti s jedne strane nedavnim hapšenjima funkcionera Narodne stranke Radom za boljitak, a u slučaju SBB-a činjenicom da je čelnik ove stranke ima vlastite medijske kuće na kojima se promovira, te nije neophodan zakup oglasa.
I dalje je prisutna praksa u kojoj se u Republici Srpskoj samo vladajuća koalicija oglašava na javnom radio-televizijskom servisu RTRS, a na BN TV samo opozicione stranke.
Imajući u vidu prethodnu praksu stranaka da se u posljednje dvije sedmice kampanje najviše oglašavaju, očekuje se da će do kraja kampanje iznosi biti višestruko veći. S druge strane, TI BiH ponovo naglašava da u navedene iznose oglašavanja nisu uključeni troškovi vanjskog oglašavanja (bilbordi, posteri, itd.) niti predizbornih skupova.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.