U Hrvatskoj otkazuju rezervacije apartmana - radi veće zarade!?
U Hrvatskoj je odavno počela ljetna sezona, ali se čini da nisu baš svi gosti zadovoljni.
Kako su se javili čitaoci Slobodnoj Dalmaciji, gosti - i to pretežno domaći, žale se jer su prošle zime rezervisali smještajne jedinice, uplatili kaucije za njih, a potom dan - dva prije dolaska na destinaciju dobili – otkaz rezervacije.
"Redom su 'opravdanja' iznajmljivača kako imaju smrtni slučaj u obitelji, pa, eto, ne žele iznajmljivati određeno razdoblje, potom kako su im se gosti zarazili COVID-om, pa im, eto, moraju omogućiti ostanak još 14 dana u istom apartmanu/kući", govore gosti koji zapravo nisu postali gosti, jer su – prevareni.
Svima je jasno kako se dogodilo sljedeće: u strahu od loše sezone iznajmljivači su išli s "damping" cijenama, ponudivši svoj prostor za znatno niže cijene od uobičajenih, sada kada su shvatili da sezona ide gotovo pa normalnim tokom – odbacuju te jeftine rezervacije i "traže" goste po punoj cijeni.
Nisu svi iznajmljivači takvi, naravno, mnogi nam vele kako je "data riječ zakon".
"Radio sam ekonomsku računicu i ispada kako svi ulazni troškovi, porezi, boravišne pristojbe, odnosno sva davanja plus voda, struja, "kemija" za čišćenje i dezinfekciju, deterdženti, toaletni papir, papirnati ručnici, tekući sapun, sve ono što iznajmljivač mora imati, kada podijelite to s brojem dana i kreveta – ispadne minimalna cijena bez zarade i amortizacije od oko 18 eura po krevetu, odnosno noći. Svatko tko iznajmljuje ispod toga ili radi na crno ili nešto debelo ne štima. Čuvajte se prijevara i nemoralnih ljudi jer možete gadno proći", na jednoj od društvenih mreža napisao je jedan iznajmljivač.
Jedna gospođa je tako još u martu rezervisala partman nedaleko od Splita - četiri osobe, sedmicu dana, uplaćena i akontacija od sto eura, a onda dva dana prije polaska na put – šok.
"Razlog otkazivanju su navodno gosti iz Njemačke koji su u apartmanu, dobili su koronu. Kad sam im ljuta rekla kako ću im poslati inspekciju, molili su da ih se ne prijavi", rekla je gospođa.
U Podstrani slična priča, drugačiji razlog otkazivanja. Prije samog dolaska goste je nazvao "gazda" i otkazao im rezervaciju jer, navodno, neće primati goste zbog smrtnog slučaja u porodici.
Posrednici su (poput online platforme za rezervaciju i prodaju smještaja) svjesni u kojoj mjeri takve prakse narušavaju ugled, pa unaprijed, kroz uvjete poslovanja definiraju posljedice otkazivanja rezervacije od strane iznajmljivača – novčana naknada, blokiranje termina koji su otkazani kako se ne bi mogli ponovno rezervirati, automatska javna recenzija da je gostu otkazana rezervacija.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.