Otvara se Pelješki most: Stižu Plenković, Milanović, obratit će se i kineski premijer
Pelješkim mostom, koji će svečano biti otvoren večeras, saobraćajem će biti povezan jug Hrvatske s ostatkom države, a historijski događaj obilježava se tokom cijelog dana programom koji se odvija s dvije strane mosta – na odmorištima Brijesta i Komarna.
Na Brijesti program počinje ujutro u osam sati budnicom nekoliko orkestara iz Dubrovačko-neretvanske županije, a slijedi utrka trkača svih generacija te utrka lađara ispod mosta, uz nastupe klapa i kulturno-umjetničkih društava do večernjih sati.
Samo svečano otvaranje "svehrvatskog projekta" mosta počet će u 20.15 sati na odmorištu Komarna, a predviđeno je da će trajati oko sat i pol.
Kamiondžija Ibro kupio sendvič pa se razočarao: 'Potrošio sam 4,50 maraka, a evo šta sam dobio'
Sprema se i vatromet
Pogledajte spot o Pelješkom mostu
Nastupit će, među ostalima, Dubrovački simfonijski orkestar, Dubrovački trombunjeri, Lado, Linđo, plesne skupine, kulturno-umjetnička društva, pjevači. Hrvatsko glazbeno društvo Sv. Cecilija izvest će Morešku, a bit će izvedena i pjesma Mateja Meštrovića specijalno komponirana za ovu priliku.
Prisutnima će se kratko obratiti župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić, potpredsjednik vlade i ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Oleg Butković, kao izaslanica predsjednice Europske komisije, potpredsjednica EK Dubravka Šuica, videoporukom kineski premijer Li Keqiang, a potom premijer Andrej Plenković, predsjednik sabora Gordan Jandroković te predsjednik Republike Zoran Milanović.
Svečanost u Komarni završit će izvedbom "Himne slobodi", vatrometom tokom kojeg će zvoniti i zvona svih crkava Dubrovačke biskupije te blagoslovom mosta, a prvi će njime nakon otvaranja, oko 22 sata, proći motociklisti boračkih jedinica.
Tokom vatrometa mostom će proći i dva automobila hrvatske proizvodnje - Rimčeva Nevera te automobil koji "gradi" proslavljeni automobilistički as Niko Pulić.
Redovan promet Pelješkim mostom krenut će u ponoć.
Težak kao 30 Eiffelovih tornjeva
Most, čija je cjelokupna čelično-betonska konstrukcija ispod i iznad vode zajedno teška kao 30 Eiffelovih tornjeva, najveći je hrvatski infrastrukturni projekt financiran iz EU fondova s bespovratnih 357 miliona eura (85 posto troškova), a na njemu je tokom deset godina radilo nekoliko vlada.
Most je integralne hibridne konstrukcije s 13 raspona, od kojih je pet glavnih (centralnih) raspona duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.
Prelazi preko morskog tjesnaca široki su 2.140 metara, dug je 2.404 metra, s plovidbenim profilom ispod mosta 200 puta 55 metara, a glavni i odgovorni projektant mu je Marjan Pipenbaher.
Ekonomski je iznimno značajan za cijelu Hrvatsku, ponajprije Dubrovačko-neretvansku županiju, a njegovim otvarenjem dokinut će se teritorijalni disokuntinuitet nastao prije više od 300 godina kada je tadašnja Dubrovačka Republika prepustila dio obale Otomanskom Carstvu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.