Most Moračica bit će najveći u bivšoj Jugoslaviji, otvorenje u maju 2019.
Ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore Osman Nurković u intervjuu za naš portal govorio je o gradnji ovoga velikog projekta u susjednoj zemlji, a sve u sklopu izgradnje dionice autoputa Bar-Boljare.
"Kao što je poznato u toku su radovi na izgradnji dionice Smokovac-Mateševo, autoputa Bar-Boljare to jest dionice koja će povezivati glavni grad Crne Gore Podgoricu i mjesto Kolašin. Činjenica da na trasi, zbog konfiguracije terena postoji 20 mostova ukupne dužine oko 6,1 km, 16 dvocjevnih tunela dužine 17,5 km, a otvorena trasa je projektirana na dužini od oko 17 km, govori o izazovima i zahtjevima za Izvođača radova, kao i o stepenu odgovornosti i obimu posla za sve subjekte uključene u praćenje realizacije Projekta", kazao je Osmanović.
Početkom godine, tačnije u prvoj polovini 2018., prokopan je tunel, što je predstavljalo izuzetno zahtjevan posao.
Foto: Twitter
"Glavni radovi se odvijaju duž cijele trase. Zaključno a prvom polovinom juna 2018. godine, izvršen je iskop tunela i primarna podgrada u dužini većoj od 31 km što od ukupne dužine iskopa svih tunela iznosi 90 posto (podatak da na mreži državnih puteva Crne Gore postoji 159 tunela ukupne dužine 23.5 km govori o zahtjevnosti i značaju ove dionice autoputa). Izvedeno je 33 posto radova na sekundarnoj oblozi. Završeno je probijanje devet tunela (Suka, Mrke, Klopot, Vilac, Mala trava, Mrki krš i Jabučki krš, Pajkov vir i Preslo)", istaknuo je ministar Osmanović.
O veličini navedenoga projekta dovoljno govori podatak da je na samoj trasi autoputa, bez priključnih rampi petlji i nadvožnjaka, planirana gradnja 20 mostova, ukupne dužine 6,122 km.
Radovi se trenutno izvode na 15 mostova, različitim intenzitetom.
Foto: Twitter
"Most Moračica je samo jedan od 20 mostova na ovoj dionici autoputa. Međutim, zbog svojih karakteristika predstavlja objekt koji će biti simbol autoputa Bar-Boljare i jedan o prepoznatljivih i najatraktivnijih mostova u ovom dijelu Europe. Most Moračica ima pet stubova i dva oporca. Dužina mosta je 960 m, a ukupna širina 23,40 m. Visina najvisočijeg stuba iznosi 180 m, zajedno s temeljom i konstrukcijom. Maksimalni raspon među stubovima je 190 m. Ovo će zaista biti najviši izgrađeni most u regionu", naglasio je ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore.
Osman Nurković
Radove na izgradnji autoputa, a samim tim i mosta, obavlja kompanija iz NR Kine China Roada and Bridge Corporation, a na osnovu Ugovora o projektiranju i izgradnji prioritetne dionice Smokovac-Mateševo, autoputa Bar-Boljare.
"Vrijednost izrade glavnog projekta i izvođenje radova na ovoj dionici iznosi 809 miliona eura, a cijena samog mosta Moračica 75 miliona eura. Ugovoreni rok završetka radova na ovoj dionici autoputa je 11. maj 2019. godine", rekao je Osmanović za Radiosarajevo.ba.
Vlada Crne Gore je objavila nove snimke gradilišta autoputa Bar – Boljare i mosta Moračica, koji su napravljeni iz helikoptera.
Najfascinantnije izgleda most Moračica, sa svojih pet stubova, koji će biti najveći most u bivšoj Jugoslaviji.
Stubovi #MostMoračica - nebu pod oblake i gradilište trase #AutoputBarBoljare iz ptičje perspektive pic.twitter.com/DDom42nbLq
— Vlada Crne Gore (@VladaCG) June 19, 2018
Dodatno, projekt se realizira na osnovu Ugovora o preferencijalnom zajmu sa EXIM bankom, na način da se projeat finansira 85 post iz zajma, a 15 posto iz Budžeta Crne Gore.
Rok otplate zajma je 20 godina, sa šest godina grejs perioda i s kamatnom stopom na godišnjem nivou od dva posto.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.