Prestanak važenja zakona o medijima
Radiosarajevo.ba
Skupština Kantona Sarajevo usvojila je danas prestanak važenja zakona o medijima.
U vrijeme donošenja kantonalnog Zakona o medijima, početkom 1998., u Federaciji BiH, odnosno u BiH, nisu postojali propisi koji reguliraju ovu oblast, niti su bila osnovana posebna tijela međunarodne zajednice za pitanja medija.
U međuvremenu, doneseni su Zakon o slobodi pristupa informacijama, Zakon o zaštiti od klevete i izmijenjeni u dijelu koji se odnosi na ovu oblast Krivični zakon Federacije BiH i Krivični zakon BiH te Zakon o komunikacijama.
Pored toga, osnovana je Nezavisna komisija za medije (IMC), koja je potom prerasla u Nezavisnu regulatornu agenciju (CRA) kao nezavisno tijelo, koje je nadležno za sva pitanja iz elektronskih medija, uključujući i izdavanje licenci za emitiranje radio i televizijskih programa i vođenje registra svih radio i televizijskih stanica na području BiH.
Istovremeno, na prijedlog IMC-a, sve asocijacije novinara u BiH donijele su i potpisale Kodeks za štampu, kojim su regulirana najvažnija pitanja iz domena štampanih medija, a potom je formirano i Vijeće za štampu, čime je praktično zaokružena samoregulativa i u štampanim medijima.
Regulatorna agencija za komunikacije proglasila je i nekoliko kodeksa i smjernica u vezi s medijima.
Donošenjem akata regulirana su sva pitanja iz medija, koja su, u velikom dijelu, bila obuhvaćena kantonalnim Zakonom o medijima.
Na taj način stvoreni su uvjeti za potpuno distanciranje organa vlasti od utjecaja na medije, što je u Kantonu Sarajevo provedeno 2002. godine, brisanjem oblasti informiranja, kako iz naziva, tako i iz nadležnosti dotadašnjeg Ministarstva obrazovanja, nauke i informiranja u Zakonu o ministarstvima Kantona Sarajevo, ali do sada ovaj zakon nije zvanično prestao da važi.
Sloboda medija i nezavisnost medija potvrđena je i Deklaracijom o slobodnom novinarstvu, kojom se naglašava i važnost postojanja slobodnih i nezavisnih medija.
Zakon o medijima ne spada više u nadležnost nijednog ministarstva Kantona pa se ocjenjuje da ovaj zakon, koji je do donošenja regulative na državnom i federalnom nivou, imao svoju svrhu i značajno doprinosio uvođenju reda u medije, nema više svrhu svog važenja, niti je primjenljiv, s obzirom na važeću regulativu.
Istaknuto je da je i pojedine odredbe ovog zakona osporio Ombudsmen Federacije Bosne i Hercegovine 2003., u odnosu na konkretna pitanja pokrenuta pred ombudsmenima, za koja je ocijenjeno da su zakonska rješenja neprimjerena demokratskom društvu jer su u suprotnosti i s Univerzalnom deklaracijom o ljudskim pravima i temeljnim principima Evropske konvencije o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda. Preporučeno je zato Vladi i Skupštini Kantona Sarajevo da analiziraju sporne odredbe Zakona o medijima i da ih usaglase na najvišim pravnim standardima koje uspostavljaju navedene međunarodne konvencije.
Donesen je zakon po skraćenom postupku, s obzirom na to da se ne radi o složenom i obimnom zakonu, a utvrđivanje prestanka važenja kantonalnog Zakona o medijima bilo je neophodno jer njegovo egzistiranje izaziva nedoumice i često obraćanje stranaka s pitanjima koja se odnose na njegovu primjenu.
fena
U vrijeme donošenja kantonalnog Zakona o medijima, početkom 1998., u Federaciji BiH, odnosno u BiH, nisu postojali propisi koji reguliraju ovu oblast, niti su bila osnovana posebna tijela međunarodne zajednice za pitanja medija.
U međuvremenu, doneseni su Zakon o slobodi pristupa informacijama, Zakon o zaštiti od klevete i izmijenjeni u dijelu koji se odnosi na ovu oblast Krivični zakon Federacije BiH i Krivični zakon BiH te Zakon o komunikacijama.
Pored toga, osnovana je Nezavisna komisija za medije (IMC), koja je potom prerasla u Nezavisnu regulatornu agenciju (CRA) kao nezavisno tijelo, koje je nadležno za sva pitanja iz elektronskih medija, uključujući i izdavanje licenci za emitiranje radio i televizijskih programa i vođenje registra svih radio i televizijskih stanica na području BiH.
Istovremeno, na prijedlog IMC-a, sve asocijacije novinara u BiH donijele su i potpisale Kodeks za štampu, kojim su regulirana najvažnija pitanja iz domena štampanih medija, a potom je formirano i Vijeće za štampu, čime je praktično zaokružena samoregulativa i u štampanim medijima.
Regulatorna agencija za komunikacije proglasila je i nekoliko kodeksa i smjernica u vezi s medijima.
Donošenjem akata regulirana su sva pitanja iz medija, koja su, u velikom dijelu, bila obuhvaćena kantonalnim Zakonom o medijima.
Na taj način stvoreni su uvjeti za potpuno distanciranje organa vlasti od utjecaja na medije, što je u Kantonu Sarajevo provedeno 2002. godine, brisanjem oblasti informiranja, kako iz naziva, tako i iz nadležnosti dotadašnjeg Ministarstva obrazovanja, nauke i informiranja u Zakonu o ministarstvima Kantona Sarajevo, ali do sada ovaj zakon nije zvanično prestao da važi.
Sloboda medija i nezavisnost medija potvrđena je i Deklaracijom o slobodnom novinarstvu, kojom se naglašava i važnost postojanja slobodnih i nezavisnih medija.
Zakon o medijima ne spada više u nadležnost nijednog ministarstva Kantona pa se ocjenjuje da ovaj zakon, koji je do donošenja regulative na državnom i federalnom nivou, imao svoju svrhu i značajno doprinosio uvođenju reda u medije, nema više svrhu svog važenja, niti je primjenljiv, s obzirom na važeću regulativu.
Istaknuto je da je i pojedine odredbe ovog zakona osporio Ombudsmen Federacije Bosne i Hercegovine 2003., u odnosu na konkretna pitanja pokrenuta pred ombudsmenima, za koja je ocijenjeno da su zakonska rješenja neprimjerena demokratskom društvu jer su u suprotnosti i s Univerzalnom deklaracijom o ljudskim pravima i temeljnim principima Evropske konvencije o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda. Preporučeno je zato Vladi i Skupštini Kantona Sarajevo da analiziraju sporne odredbe Zakona o medijima i da ih usaglase na najvišim pravnim standardima koje uspostavljaju navedene međunarodne konvencije.
Donesen je zakon po skraćenom postupku, s obzirom na to da se ne radi o složenom i obimnom zakonu, a utvrđivanje prestanka važenja kantonalnog Zakona o medijima bilo je neophodno jer njegovo egzistiranje izaziva nedoumice i često obraćanje stranaka s pitanjima koja se odnose na njegovu primjenu.
fena
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.