Utvrđeni prijedlozi zakona o obrazovanju: O upisu, dodatnom raspustu, maturi...

Radiosarajevo.ba
Utvrđeni prijedlozi zakona o obrazovanju: O upisu, dodatnom raspustu, maturi...
Vlada Kantona Sarajevo je na danas održanoj vanrednoj sjednici utvrdila i prema Skupštini uputila prijedloge zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju i zakona o srednjem obrazovanju.

Ove revidirane i dodatno uređene prijedloge zakona zastupnici Skupštine KS će razmatrati na narednoj redovnoj sjednici planiranoj za 10. maj.

Nakon opsežno provedenih dodatnih konsultacija i organizacije sastanaka sa svim zainteresiranim akterima odgojno-obrazovnog procesa u KS, resorno ministarstvo je uvažilo sve opravdane zahtjeve, te u skladu s njima uvrstilo dodatne zakonske klauzule kojima se, između ostalog, precizira provođenje inkluzivne nastave.

Prema usaglašenim stavovima o ovom poglavlju sa predstavnicima ustanova i udruženja koja se bave radom sa djecom s poteškoćama u razvoju, ova djeca će svoj odgojno-obrazovni i rehabilitacioni proces prolaziti kroz primjenu individualno prilagođenih programa.

Također, su precizirani i članovi ovih zakona kojima je definisano ograničavanje mandata direktora u osnovnim školama, načini njihovog razrješenja, kao i mreže škola koje će dovesti do racionalne upisne politike.

Novina u predloženom zakonu o srednjem obrazovanju je da se umjesto eksterne mature, uvodi eksterna evaluacija znanja na kraju posljednje godine srednjoškolskog obrazovanja, a čiji rezultati neće uticati na prosjek ocjena učenika. I jedan i drugi zakon, pored dosadašnjih zimskih i ljetnih raspusta, predviđa i pet dana odmora za sve učenike u prvoj sedmici aprila.

Jedna od novina jeste uvođenje školskih područja osnovnih škola, odnosno definisanje mreže škola na svim općinama KS što će jasno odrediti u koju školu će ići djeca sa određenog školskog područja. Saglasnot za upis učenika van svog školskog područja predloženo je da daje Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih.

Kako bi se imala bolja i ocjena kvaliteta nastave te uvidjeli moguće slabosti i pravci daljeg unapređenja nastavnog procesa, učenici će u trećem i šestom razredu imati eksternu provjeru znanja te kako bi eksternu maturu učenici i nastavnici dočekali spremniji. U svrhu podizanja kvaliteta nastave, kao i kvaliteta rada samih edukatora, predviđeno je i održavanja oglednog časa.

Nakon pravosnažnih presuda Haškog tribunala i drugih sudova koje tretiraju ratni period u BiH, opsadu Sarajeva kao i genocid u Srebrenici, prema prijedlogu zakona, nastavni programi će na adekvatan način obraditi i ovaj dio bh. istorije. Takođe, na početku i na kraju školske godine biće intonirana himna BiH i podignuta državna zastava.

Svaka škola je u obavezi da organizuje vjeronauku za učenike koji se odrede za pohađanje ovog školskog predmeta. Za učenike koji ne pohađaju vjeronauku biće organizovana nastava iz jednog alternativnog predmeta.

Novi zakon više pažnje posvećuje obrazovanju djece sa poteškoćama u razvoju i obezbjeđivanju kadrova za takvu edukaciju. Također, poseban tretman u smislu veće prohodnosti i usmjeravanja predviđen je i za nadarene učenike.

U zakonu o srednjem obrazovanju polazište za njegove odrednice bilo je definisanje puta učenika od ulaska u školu do njegovog završetka školovanja, u smislu kreiranja i usmjeravanja upisne politike i njeno prilagođavanje tržištu rada. U saradnji sa tripartitivnim savjetodavnim vijećem, koje uz predstavnike ministarstva obrazovanja, čine i privrednici i poslodavci, kreiraće se okvirni trogodišnji upisni dokumenti koji će biti smjernice za donošenje godišnjih planova upisa u srednje škole.

Uvođenjem online upisa učenici pri završetku devetog razreda osnove škole će kroz elektronski sistem moći birati tri škole. Nakon toga na vrijeme će dobiti povratnu informaciju gdje postoje ili ne postoje mogućnosti upisa. Ovaj sistem, potpuno objektivno, bez uticaja ljudskog faktora, kreira tri liste i daje uvid gdje učenik može biti upisan.

U novom zakonu o srednjem obrazovanju predloženo je da učenici na početku prvog razreda biraju izborna područja, a ne da to rade u trećem, kao što je to sada slučaj. Također, u gimnazije se uvodi izborno područje iz oblasti informatike, a zakon predviđa veću praktičnu nastavu, obavljenu u privrednim subjektima, tamo gdje je to školovanjem predviđeno.

Zakon definiše uslove i izbor direktora škola kao i uslove za njihovo razrješenje.

Primjena oba ova reformska zakona je predložena za narednu školsku 2017/2018. godinu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije