KJKP Rad ima listu korisnika koji već 10 godina nisu uplatili ni marku na račun

S. H.
KJKP Rad ima listu korisnika koji već 10 godina nisu uplatili ni marku na račun

S ciljem pregleda, praćenja i ocjena efekata provođenih mjera i aktivnosti predviđenih Akcionim planom mjera i aktivnosti unapređenja naplate komunalnih usluga u Kantonu Sarajevu koji je izradilo Ministarstvo za pravdu i upravu KS-a održan je sastanak resornih ministara u zgradi Vlade Kantona Sarajevo.

Četrdeset institucija učestvovalo je u realizaciji seta od 45 mjera kako bi se smanjile tužbe za neplaćanje komunalnih usluga korisnika u KS-u.

Ministar Mario Nenadić rekao je danas na konferenciji za medije kako je na sastanku istaknuto da je napravljen najveći pomak od rata navamo kada je u pitanju plaćanje komunalnih usluga, a da se rezultati mjere u milionskim iznosima.

"Otprilike u svakom od poduzeća je povećana naplata komunalnih usluga za preko dva miliona. Smanjen je broj predmeta komunalne privrede kojih je prije par godina na Općinskom sudu bilo oko 1.555.000", rekao je Nenadić navodeći kako je danas taj broj prepolovljen, a kako je na početku njegovog rada na ovom Akcionom planu iznosio oko 1.100.000 tužbi.

"Današnji rezultati da ih govori da imamo još oko 795.781 predmet u oblasti komunalne privrede", rekao je Nenadić navodeći kako smatra da se naplata komunalnih usluga nije ni trebala naći na sudu.

Naplata je tako u prošloj godini povećana za 7-8 miliona KM.

Nenadić je istakao da je podignut nivo komunikacije između komunalnih poduzeća i Općinskog suda.

"Povlače se tužbe kojima nije mjesto na sudu, koje su u međuvremenu plaćene, koje su riješene i nema razloga da one idu u proceduru", rekao je Nenadić navodeći kako je to važno jer svaki spis na sudu košta 80-90 KM, a na sudu je bilo tužbi prema korisnicima i zbog 3,4 ili 5 KM, zbog čega je bilo značajno to unapređenje komunikacije kojeg ranije nije bilo.

Također, između komunalnih poduzeća i korisnika unaprijeđen je sistem opomena.

Mario_Nenadic_6_RSA.jpg - undefined

Foto: Faruk Zametica / Radiosarajevo.ba

"Sistemi pismenih opomena ili poziva korisnika dali su dobre rezultate u povećanju naplate, a posljednično tome i smanjenju broja tužbi" rekao je Nenadić.

Naplata je povećana i u kategoriji pravnih fizičkih lica, istakao je Nenadić navodeći kako su natjerali pravna lica da plaćaju komunalne usluge, stoga danas oko 85 posto pravnih subjekata redovno ispunjava svoje obaveze, te da privatna lica trenutno redovnije plaćaju usluge od fizičkih.

Dobre rezultate pokazao je i jedinstven korisnički centar za plaćanje većine komunalnih usluga na jednom mjestu bez provizije, a koji se za sada nalazi samo na Dolac-Malti. U planu je da se otvore i dva nova korisnička centra.

Nenadić je naveo kako nisu zadovoljni jer imaju problema za korištenjem ličnih podataka neplatiša što usporava administrativne procese.

KJKP Rad ima, rekao je Nenadić, cijelu listu korisnika koji već deset godina nisu uplatili ni jednu marku na ime te korisničke usluge, te je istakao da Rad vjerovatno nije jedino poduzeće koje ima takvu listu.

Ministrica za rad, socijalnu politku,raseljena lica i izbjeglice Amela Dautbegović rekla je kako se na toj listi nalaze ne samo osobe koje ne žele platiti, već i one koje ne mogu, stoga su odobrene nove mjere za subvencioniranje tih korisnika koje će se najvjerovatnije direktno uplaćivati na račun komunalnih poduzeća, kako se ne bi ta sredstva trošila u druge namjene.

Sa članovima Ekonomsko-socijalnog vijeća će se naredne sedmice raspravljati o mogućoj izmjeni Zakona o komunalnoj djelatnosti.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije