GRAS pred gašenjem, tvrde radnici i poručuju: Slijedi kolaps gradskog prijevoza

Fena
GRAS pred gašenjem, tvrde radnici i poručuju: Slijedi kolaps gradskog prijevoza
AA / KJKP Gras
Iz Sindikata radnika komunalne privrede GRAS-a saopćili su da je Poreska uprava FBiH 29. juna ove godine donijela rješenje o ograničenju prava raspolaganja novčanim sredstvima na računu poreskog obveznika KJKP GRAS Sarajevo.

„U tom rješenju se navodi da se pomenuto ograničenje ne odnosi na plaćanje svih poreznih obaveza, doprinosa na plaće i izdataka neophodnih za obavljanje osnovne funkcije djelatnosti za čije plaćanje pismenu saglasnost odobrava donosilac ovog rješenja“, navodi se u saopćenju.

Zamjenik predsjednika Sindikata komunalne privrede GRAS-a Amir Muminović navodi da se „iz navedenog može zaključiti da će poduzeće koje postoji 132 godine biti definitivno ugašeno, a 1.500 porodica ostavljeno bez egzistencije, i to nemarom vlasnika GRAS-a".

„Tumačenjem pomenutog rješenja dolazimo do zaključka da GRAS neće moći plaćati obaveze prema dobavljačima (struja, nafta, rezervni dijelovi...) u punom kapacitetu što će dovesti do otežanog prijevoza putnika u Kantonu Sarajevo ako ne i do kolapsa javnog prijevoza. Isto tako se da zaključiti da 1.500 zaposlenika ostaje bez pošteno zarađene plaće, a samim tim i mogućnosti da prehrani svoju porodicu“, dodaje se u saopćenju.

Iz sindikalne podružnice napominju da GRAS Sarajevo u posljednjih 20-ak godina radi pod uvjetima koji su toliko nepovoljni da je nemoguće poslovati normalno, te da se već u startu zna da će poslovati s velikim gubicima. GRAS-u su, kako se dodaje, kao kantonalnoj firmi od vlasnika nametnute nepovoljne subvencije, a razliku do ekonomske cijene ne plaća niko mada je, po Zakonu o komunalnoj privredi (član 23), obavezan nadoknaditi osnivač poduzeća. Prostom računicom, kako se navodi u saopćenju, GRAS Sarajevo je na taj način oštećen za oko 250 miliona KM.

Sindikat još ističe da je u posljednjih deset godina na razne načine pokušao objasniti i osnivaču i korisnicima usluga da se njihova, kao i svaka druga usluga, mora platiti jer ćemo doći u situaciju da korisnici neće imati prijevoz, a zaposlenici plaću, što se upravo dešava.

„Još jednom napominjemo da je vlasnik isključivi krivac zašto GRAS ne može da izmiri svoje obaveze prema državi i zaposlenicima, te osigura kvalitetan javni prijevoz. Kao činjenice navodimo nepovoljne subvencije, neriješeno pitanje sankcioniranja putnika koji se voze bez plaćene karate, nemogućnost prodaje radničkih kupona firmama koje se potpuno ili djelomično finansiraju iz budžeta KS-a, a što je zakonski utemeljeno.

Molimo sve nadležne da shvate ozbiljnost situacije te da svi u svom domenu GRAS-u dozvole naplatu pružene usluge i izbjegnemo kolaps u javnom prijevozu izazvan nedostatkom nafte ili struje ili iznuđenim generalnim štrajkom koji će biti neminovan ukoliko zaposlenici ne dobiju svoja pošteno zarađena primanja“, saopćeno je iz Sindikata komunalne privrede GRAS-a.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije