Forto o stanju u GRAS-u: Vratiti na dnevni red Zakon o javnom prijevozu
"Javno poduzeće GRAS svakog mjeseca košta dva miliona KM poreske obveznike u Kantonu Sarajevo, a osigurava samo 50 posto linija i polazaka. Radnicima se ne isplaćuju plaće. Razlog toj činjenici je, naravno, nefunkcionalnost poduzeća i, kao što je više puta utvrđeno, to da GRAS ima značajno veći broj zaposlenika, nego što to nalažu standardi u sektoru javnog prijevoza", kazao je Forto.
Forto je podsjetio na Prijedlog zakona o javnom prijevozu KS-a, koji je još 2013. upućen u javnu raspravu, ali nakon što je dopunjen u javnoj raspravi, povučen je s dnevnog reda nakon čega se nikada više nije pojavio pred zastupnicima.
"Zakon o javnom prijevozu trebao je donijeti rješenja za poboljšanje javnog gradskog prijevoza, s ciljem da postane samoodrživ i funkcionalan. Zakon mora u prvi plan staviti potrebe građana za javnim prijevozom, a ne insistirati na dobrobiti dijela zaposlenika jedne firme. Jasno je da ako imate 500 radnika preko standarda koji propisuje struka, oni predstavljaju teret onima, koji obavljaju svoj posao, pa sada su dovedeni u situaciju da ne dobivaju platu. Ukupno je više 1.500 zaposlenih, od čega su manje od trećine vozači. Prema europskom prosjeku ovakvo poduzeće moralo bi imati 55 posto vozača“, kaže Forto.
Forto je zaključio da je za spašavanje GRAS-a i radnika, koji su GRAS-u potrebni, u otvaranju stečajnog postupka, kojim bi se ovo poduzeće reorganiziralo i doživjelo konsolidaciju.
"Zašto vozači u GRAS-u moraju nositi na leđima breme administracije? Zašto da GRAS insistira na autobusnim i minibuskim linijama, na koje se odnosi 80 posto od svih propuštenih vožnji, umjesto da se orijentira na tramvajski i trolejbuski saobraćaj gdje ima monopol? Finansijski izvještaj jasno kaže da je GRAS u 2015. izgubio 33 miliona maraka, a u 2014. godini 34 miliona maraka. Tako je stvoren ukupni gubitak od 266 miliona KM. Dugovi prema radnicima i državi prelaze 220 miliona KM. Ako Vlada nastavi s istom politikom privremenih ‘rješenja’, GRAS nikad neće stati na noge", zaključuje Forto.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.