Moguća naplata parkinga ispred stambenih zgrada u KS-u, struka negoduje

E. H.
Moguća naplata parkinga ispred stambenih zgrada u KS-u, struka negoduje
Tema naplate parkinga ispred stambenih zgrada u Kantonu Sarajevo aktuelizirana je prethodnih dana, nakon što su stigle najave da bi pojedine Općine mogle iskoristiti mogućnost koju im pruža Uredba o organizaciji i načinu naplate parkiranja.

Iako je Vlada KS-a ovu Uredbu usvojila još prije više od godinu dana, ovih dana pojavile su se informacije da bi naplata parkiranja ispred stambenih zgrada mogla uskoro zaživjeti, što je itekako zainteresiralo brojne građane Sarajeva koji koriste parking-mjesta ispred svoje zgrade.

"Pogrešno je opisano u medijima da novi Zakon o saobraćaju donosi naplatu parkinga ispred stambenih zgrada, jer je mogućnost naplaćivanja takvih usluga ostavljena još u prošlogodišnjoj Uredbi o parkiranju, koju je usvojila Vlada KS-a. Tačnije, u članu 6. ove uredbe ostavljena je mogućnost Općinama da donesu propise o uređenju, korištenju i naplati parkiranja kod objekata kolektivnog stanovanja, poslovnih prostora i objekata na svom području, koje bi one u konačnici održavale", kazao je za Radiosarajevo.ba Zoran Pavlović iz Ministarstva za saobraćaj KS-a.

On je kazao kako je samo jedna od uputa resornog ministarstva, prilikom izrade općinskih propisa, da se napravi sistem naplaćivanja parkinga ispred stambenih zgrada, što ne znači nužno da će takvi propisi zaživjeti.

"Prema primjerima iz regije gdje su brojni gradovi na ovaj način riješili probleme mirujućeg saobraćaja i mi smo općinama KS-a usmeno predložili ovakav model. Sada je na njima da odluče žele li primijeniti takav model, kao i da odrede način kontrole naplate i cjelokupnog sistema. Ono što je indikativno jeste da postoje pregovori s pojedinim općinama, kao što je Novi Grad i Novo Sarajevo, koje su izrazile interesiranje za ovaj model", dodao je Pavlović.

Prema ovom modelu, parking ispred stambenih objekata plaćali bi svi oni koji nisu stanari tih zgrada, a koji povremeno iskorištavaju takve prostore. S druge strane, stanari bi imali velike pogodnosti, te bi se kroz simbolične kartice ili drugi način registriranja njima osiguralo besplatno parkiranje. Ipak, za uslugu održavanja ovih parkinga stanari bi plaćali godišnju komunalnu naknadu koja bi, prema prijedlogu, iznosila 50 KM.

Ovakve uredbe, kaže naš sagovornik iz Ministarstva za saobraćaj KS-a, doprinijele bi smanjenju zloupotrebe javnih površina za parkiranje, ali i regulirale mirujući saobraćaj ne samo oko stambenih, nego i oko poslovnih zgrada, te i na svim drugim javnim prostorima.

S ovakvim prijedlogom ne slažu se stručnjaci iz saobraćajne struke, koji ističu kako nema zakonskih osnova za donošenje ovakve odluke.

"Nemaju pravnog osnova da naplaćuju parkiranja ispred stambenih zgrada. Kada kupujete stan, vi ste kupili prije svega i zajedničke prostore stanara zgrade i onaj dio koji je investitor kupio kao tlo na kojem će graditi zgradu. Dakle, nema nikakvog utemeljenja da neko vama može naplaćivati parkiranje po tom osnovu. Jedino što se može naplaćivati jeste održavanje takvih parking-prostora, što bi se reguliralo općinskom odlukom", kazao nam je Ševal Kovačević, sudski vještak saobraćajne struke.

Ovakve najave u javnosti su proizvele brojne reakcije, a sada se čeka odluka predstavnika lokalne zajednice.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije