Adnan Šteta: Od 1. decembra uvodimo elektronske karte za gradski prijevoz
Nova Vlada Kantona Sarajevo odlučila se uhvatiti u koštac sa velikim problemom lošeg gradskog prijevoza u Kantonu Sarajevo.
Zbog toga su pokrenuli nekoliko projekata od sanacije stanja u GRAS-u, preko najave uvođenja elektronskih karata, uvođenja video nadzora u vozilima i na stajalištima, a najavljeno je i uvođenje trolejbuske linije prema Vogošći, koja od 1992. godine nije u funkciji.
Elektronske karte
Kako je za Radiosarajevo.ba pojasnio ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta, od 1. decembra 2019. godine planirano je uvođenje jedinstvenog tarifnog sistema što znači da će biti jedinstvena cijena vožnje po linijama.
“Bit će i jedinstven izgled karte za GRAS i za Centrotrans, kao i važenje karte i kupona koji će se moći nadopunjavati na dnevnoj bazi, sedmodnevnoj, po broju vožnji, itd. Karte će biti moguće kupiti i na sat, dva vremena, nevezano za broj vožnji. Elektronski sistem naplate karata je nešto što egzistira svugdje osim u Bosni i Hercegovini. U regiji i ostatku svijeta vi kupite jednu kartu koju poslije nadopunjavate, kao karticu za telefon”, rekao je Šteta.
Video nadzor
Spomenuo je i projekat uvođenja video nadzora vozila i stajališta kako bi se iz saobraćajnog centra mogao kontrolirati kompletan protok i putnika i vozila.
“Imat ćemo LED displeje koji će najavljivati kada će dolaziti vozilo bilo da je tramvaj, trolejbus, autobus. Bit će poznat raspored vožnje, kada dolazi vozilo, kada je sljedeće, u kojem smjeru ide, koji je broj linije, kakva je popunjenost vozila”, precizirao je kantonalni ministar saobraćaja.
Trolejbus za Vogošću
Govoreći o novim trolejbuskim linijama, Adnan Šteta pojašnjava da je Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo naručilo je projektni zadatak za produženje linije trolejbuske do Vogošće.
Riječ je o prijeratnim linijama 105 i 106, koje su vozile sa tadašnjeg Trga 6. aprila (današnji Trg Austrije) i sa Dobrinje do Vogošće, a koje nisu u funkciji od 1992. godine.
“Mi ćemo u narednih 60 dana imati gotov projektni zadatak, a onda ćemo tražiti investitore. U svakom slučaju, do kraja 2020. godine uveli bi trolejbus za Šip i za Vogošću. Radio bi se novi raspored trolejbusa, a oni bi za Vogošču vozili sa Dobrinje i sa Trga Austrije”, rekao je naš sagovornik.
Stanje u GRAS-u
Na pitanje da li se radi na sanaciji stanja u GRAS-u, Adnan Šteta napominje da je angažirana konsultantska firma koja snima stanje u firmi.
“Dobili smo preliminarne izvještaje njihovog viđenja stanja. U međuvremenu imenovana v.d. skupština i v.d. nadzorni odbor, koji zajedno sa upravom GRAS-a, rade na snimanju stanja u firmi. Mi ćemo u naredna tri mjeseca izaći sa planom rekonstrukcije GRAS-a. Imamo visoke iznose dugovanja koji prelaze ukupan kapital firme. Vlada KS prvi put je formirala jedno svoje tijelo koje sačinjavaju premijer, ministar saobraćaja, ministrica pravde, ministar finansija i ministar za socijalna pitanja, koji će zajedničkim djelovanjem raditi na sanaciji dugovanja za PDV, druge poreze, za tužbe, koja su se zatekla sa 31. decembrom 2018. godine”, pojasnio je Adnan Šteta.
Naš sagovornik napominje da su u aprilu isplatili dvije plaće radnicima GRAS-a i da je plaćen PDV za mart, što se nekoliko godina nije desilo.
“Određenim mjerama polako saniramo GRAS, ali svakako da će nam tu biti ključna uloga novog menadžmenta, koji će imati zadatak da napravi od GRAS-a značajniju i bolju kompaniju nego što je to danas. Vlada KS ima snage, znanja i mogućnosti da učini havni gradski prijevoz boljim i kvalitetnijim nego što je bio i na tome ćemo raditi tokom našeg mandata”, poručio je kantonalni ministar saobraćaja.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.