Vozila u institucijama BiH: Koliko godina bi prosječan građanin trebao štedjeti za takav automobil?

4
Radiosarajevo.ba
Vozila u institucijama BiH: Koliko godina bi prosječan građanin trebao štedjeti za takav automobil?
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba / Ilustracija

Izvještaj o provedenoj reviziji učinka o temi Upravljanje voznim parkom u institucijama BiH pokazuje da institucije Bosne i Hercegovine ne upravljaju voznim parkom na efikasan e ekonomičan način.

Broj vozila nije poznat. Okvirno oko 4.000. Za njihovo održavanje i troškove izdavaja se 15 miliona maraka. Za nabavku vozila samo u posljednjih 5 godina potrošeno je oko 34 miliona maraka.

Postoje slabosti u sistemskom rješenju uređenja voznog parka kao i slabosti pojedinačnih institucija u upravjanju vlastitim voznim parkom.

Potraga i dalje traje: Lociran dvostruki ubica Alija Balijagić, policija na terenu

Potraga i dalje traje: Lociran dvostruki ubica Alija Balijagić, policija na terenu

Upozorava se na brojne nepravilnosti godinama. Ne otklanjaju se. Sve ostaje na preporukama revizora. Zloupotrebljavaju se vozila, najčešće, u privatne svrhe. Skupa, njihova nabavka često je i sumnjiva. Kaže sagovornik za BHRT koji ovu temu istražuje godinama.

"Najčešće rukovodilac institucije zahtijeva određeno vozilo sa određenim karakteristikama, prilagodi se tenderska dokumentacija upravo tome. Mi smo imali slučajeve da se ide do te mjere sa zloupotrebom da se osim onih najčešćih zahtijeva poput ambijentalnog svjetla, posebnih zvučnika i slično, da se čak traže posebne kopče za dječije sjedalice. Jasno je da se službena vozila neće koristiti samo u službene svrhe", kaže Damjan Ožegović iz Transparency international BiH.

Insistira se na efikasnom i ekonomičnom upravljaju javnim sredstvima. Zbog čega vozila moraju biti visoke klase i po mogućnosti najskuplja? Razmišlja li se o ograničavanju sredstava za nabavku vozila?

"Svakako da bi podržao tu inicijativu i mislim da ću najvjerovatnije na tragu toga podnijeti inicijativu gdje će se ograničiti recimo da vozila do 10 godina starosti se ne mogu mijenjati", kaže Džemal Smajić, delegat u Domu naroda PSBiH.

Ovakvo vozilo nedostižno je većini građana Bosne i Hercegovine. Ukoliko bi odvajali prosječnu platu svaki mjesec, trebalo bi 10 godina da se skupi potreban novac. Političari su uglavnom kategorični kada su u pitanju vozila. Ne žele da imaju ništa sa svojim prethodnicima pa uglavnom prilikom promjene vlasti, nabavljaju se i nove limuzine", kaže Marinko Čavara, zamjenik predsjedavajućeg Predstavničkog doma PSBiH.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (4)

/ Povezano

/ Najnovije