Vozač kamiona iz BiH: 'Svaki put kreneš, a ne znaš hoćeš li biti vraćen, odvoje te na granici'
Mehridžan Dizdarević iz Cazina vozač je već 12 godina, ali zbog jednog pravila ozbiljno razmišlja da se prestane baviti ovim poslom.
"Mi brzo dostignemo taj limit od 90 dana, jer svaka tura traje sedam dana. Svaki put kreneš, a ne znaš hoćeš li biti vraćen.
To znači da pola godine možemo raditi, a pola odmarati, a mi ne možemo tako, jer imamo porodice, troškove, moramo živjeti. Ja sam već jednom dobio zabranu. Odvoje te na granici, pa se osjećaš neprijatno, jer ljudi prolaze i mogu pomisliti da si neki kriminalac. Posebno će biti problem kad počne primjena novog sistema prelaska granice", kaže Dizdarević.
Hrvati trojkama zasuli koš BiH: Zmajevi izgubili prvi od dva ključna meča za odlazak na Eurobasket
Armin Šakonjić, osnivač i direktor firme BHL iz Cazina, pojašnjava da je uzrok problema u Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju BiH s EU iz 2008. godine, pri čemu je kabinsko osoblje na brodovima i avionima izuzeto od ovakvih pravila, a na vozače tada niko nije mislio.
Problemi su intenzivirani u posljednjih šest mjeseci i sad nam naplate kaznu od 500 eura, drugi put 1.500 eura i dobijemo zabranu od dva, tri ili više mjeseci.
Vozači se osjećaju neugodno, privedu ih, slikaju kao najveće kriminalce, drže ih u pritvoru 24 sata, pa neki to ne žele raditi. Borili smo se do zadnjeg, ali smo morali naći alternativu, pa smo registrirali firme u Hrvatskoj i Sloveniji.
Gotovo 90 posto naših voznih jedinica još je u BiH, ali ne znam do kada. Samo za gorivo mi trošimo 7,5 miliona KM godišnje, pa mi nije jasno kako nikoga nije briga što taj novac sada treba ići u budžet neke druge zemlje", kaže Šakonjić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.