Više biciklističkih staza preduvjet za moderan grad

Anadolija
Više biciklističkih staza preduvjet za moderan grad
U Banjoj Luci je završena Evropska sedmica mobilnosti i Svjetski dan bez automobila za 2016. godinu.

Osim Banje Luke, u ovom događaju sudjelovali su: Doboj, Zenica, Sarajevo, Mostar, Brčko i još nekoliko općina. Centar za životnu sredinu uz podršku EU Info centra u BiH organizirao je dva događaja povodom Evropske sedmice mobilnosti i Svjetskog dana bez automobila.

Na Arhitektonsko-građevinsko-geodetskom fakultetu u Banjoj Luci organiziran je seminar pod nazivom "Pametna mobilnost i urbano planiranje". Seminaru je prisustvovalo blizu stotinu učesnika.

Uvodnu riječ imao je ambasador Lars-Gunnar Wigemark, šef Delegacije EU i predstavnik EU u BiH, koji je tom prilikom potvrdio da se klimatske promjene dešavaju te ih ne smijemo negirati. Osim toga naveo je važnost urbanog planiranja u razvoju gradova i razvoj održive mobilnosti za ekonomski razvoj lokalnih uprava, te da Banja Luka itekako ima sve preuduvjete za razvoj biciklističkog saobraćaja.

V.d. dekanesa Fakulteta domaćina, Brankica Milojević, pohvalila je organiziranje ovog skupa i samu temu, za koju je istaknula da je jako vezana za sadašnje i svršene studente. Također je spomenula važnu ulogu arhitekata i urbanih planera te inženjera saobraćaja i njihovoj uskoj saradnji ali i bitnu ulogu koju ima civilni sektor.

Profesor Janez Koželj, podžupan grada Ljubljane, predstavio je primjere dobre prakse te na koji način Ljubljana napušta koncept planiranja razvoja po mjeri automobila i počinje da planira po mjeri čovjeka i njegovih potreba za kretanjem.

Svojim interesantnim izlaganjem pozvao je sve predstavnike općina da čim prije napuštaju zastarjele saobraćajne planove koje vide automobila kao osnovno prevozno sredstvo.

Vlado Babič, predstavnik Ljubljane i doskorašnji regionalni menadžer mreže CIVINET Slovenija – Hrvatska – Jugoistočna Evropa, istaknuo je da je nužnost povezivanja gradova i svih aktera na području održivog razvoja, a posebno održive mobilnosti.

”Pri tome je od presudnog značaja odlučna podrška politike i nužnost usvajanja strategije na državnom, a još prije na lokalnom nivou, na području suočavanja sa klimatskim promjenama i s negativnim utjecajima prekomjerne motorizacije. Sudeći prema dosadašnjim iskustvima, grad pri tome može računati na podršku i pomoć nevladinih organizacija i Univerziteta“, rekao je Babič.

Naveo je da sa svojim širokim bulevarima i avenijama te zelenim površinama, Banja Luka ima sve uvjete da s relativno malim sredstvima omogući neuporedivo povoljnije uvjete za sigurno i udobno korištenje sadašnjih i dodatnih pješačkih zona i za pravi preporod biciklističkog saobraćaja u gradu i okolini.

”Na primjeru Ljubljane smo pokazali da se uz pravu strategiju to može postići relativno brzo, uz veoma pozitivne efekte na području zdravlja ljudi, socijalne kohezije, poslovanja i biznisa, novih radnih mesta i turizma“, rekao je Babič.

Mirsad Heleg, direktor JP za prostorno uređenje i planiranje grada Zenica, predstavio je inovativni pristup integralnom rješavanju saobraćaja u Zenici. Tom prilikom upoznao je prisutne na koji način Zenica kreće krupnim koracima ka pretvaranju grada u kvalitetnije i ugodnije mjesto za život. S trenutnih petnaestak kilometara biciklističkih staza i novih petnaest, pokazuje primjer svima u Bosni i Hercegovini na koji način se postaje moderniji grad. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije