Terzić: Izgradnja dionica autoputa na Koridoru 5C ponovo usporena

A. D.
Terzić: Izgradnja dionica autoputa na Koridoru 5C ponovo usporena
Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba / Adnan Terzić

Fijasko na sjednici Upravnog odbora Uprave za indirektno oporezivanje BiH na kojoj nije postignut dogovor o raspodjeli novca od akciza na gorivo, doprinijet će dodatnom usporavanju izgradnje dionica autoputa na Koridoru 5C.

Kazao je to u razgovoru za Radiosarajevo.ba direktor Javnog preduzeća „Autoceste FBiH“ Adnan Terzić, koji podvlači kako je očito da je i ova raspodjela prihoda postala političko pitanje.

"Ne očekujem da će se to tako brzo riješiti. Što se nas tiče mi sredstva od putarine po osnovu Zakona o akcizama ne koristimo za operativno poslovanje preduzeća i mi s tim nemamo nikakav problem, ona stoje na računu. Ali s druge strane ideja povećanja putarine je bila da se pojača proces izgradnje Koridora 5C. Čuvanje tih sredstava na računu sigurno ne doprinosi ubrzanju tog procesa. S obzirom da smo jako blizu izbora i da se sve može pretvoriti u političku priču to neće biti brzo.“, kazao je Terzić.

Ističe da su nakon potpisavanja sporazuma o kreditima, u toku procesi ratifikacije sporazuma da bi krediti bili efektivni.

Mi za većinu tih projekata već radimo proces nabavke jer su nam banke to dozvolile i kada završimo to, da bi mogli dodijeliti ugovore i početi s radovima ta sredstva moraju biti efektivna. Pošto je očito da će trebati mjeseci, a s obzirom da naš Zakon o dugu i procedure podrazumijevaju dva kruga ratifikacije u Državnom, pa i u Federalnom parlamentu, ova sredstva od akciza koja su na računu UIO mi možemo koristiti za predfinansiranje projekata, što znači da možemo potpisati ugovor, možemo dati avans i kada bude to ratificirano, a sredstva efektivna, onda to što smo uložili vraćamo na svoj račun. Ali to je sada nemoguće napraviti, sada moramo čekati ili da se riješi to političko pitanje ili da se krediti ratificiraju“, naglasio je Terzić.

Upitali smo ga šta će biti s već ugovorenim dionicama.

„Što se tiče dionice Buna – Počitelj, ugovor s EBRD-om je ratificiran, jer je to ugovor iz 2015. On nije bio efektivan dok se nije usvojio Zakon o akcizama. Mi smo proveli proceduru ispunili sve uslove za efektivnost kredita“, rekao je on.

Naglasio je da se provodi tenderska procedure za dionicu Počitelj – Zvirovići, te projekat lot 3 kod Zenice.

„Imamo i projekt od 50 miliona eura a to je tunel Zenica, kojeg finansira EIB. Sporazum ide u ratfikaciju a mi čekamo pretkvalifikacije kako bismo dali finasijsku ponudu i tu bi trebalo sredstava za početak radova za avans i sl. Nakon toga imamo dionicu Ponirak – Vranduk koju finansira OFID u iznosu od 49 miliona eura. Tu smo u procesu evaluacije, i tu će trebati predfinsiranje. Nakon toga dolazi dionica od Vranduka do Nemile koju finansira Kuvajtski fond s 36 miliona eura“, kazao je Terzić.

Spomenuo je i dionicu od Bune do Tunela Kvanja, za koju je potpisan sporazum i sredstva od EIB-a za 100 miliona eura.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije