Kočioni sistem auta najčešći problem na tehničkim pregledima, struka zabrinuta

A. B.
Kočioni sistem auta najčešći problem na tehničkim pregledima, struka zabrinuta
Radiosarajevo.ba / Ilustracija
Prema podacima Instituta za privredni inženjering (IPI) Zenica, iz 2017. godine od ukupnog broja nepravilnosti na vozilima na tehničkim pregledima 60 posto se odnosi na kočioni mehanizam, te ovjes i točkove.

Ovakvi podaci su bili razlog da struka reagira te pozove nadležne institucije da u narednom periodu povedu računa o tome kakvi automobili se nalaze na cestama u Federaciji Bosne i Hercegocine. 

U cilju povećanja sigurnosti saobraćaja u Federaciji BiH predsjednik Udruženja ovlaštenih prodajno-servisnih centara novih motornih vozila FBiH Haris Muratović istaknuo jna sjednici tog udruženja da se na tehničkom pregledu 60 posto neispravnosti odnosi na kočioni mehanizam.

Sastanak je održan s ciljem da se pokušaju iznaći načini za rješavanje problema tog sektora, te pokrenu inicijative za izmjene zakonskih i podzakonskih akata koje bi dovele do smanjenja nivoa sive ekonomije, efikasnije administracije i samim tim, boljeg rada sektora.

Realizacijom postavljenih ciljeva Udruženja, kako je istaknuto smanjio bi se broj nesreća na cestama, smanjila zagađenost zraka i stvorila zdravija životna okolina, osigurao priliv više sredstava u budžete u BiH, te ispunjavali uvjeti za prijem u EU (smanjenje C02 emisija i sl.)...

Profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu i predsjednik Udruženja inženjera saobraćaja i komunikacija u BiH Osman Lindov za Radiosarajevo.ba je kazao da bi navedeni podaci mogli biti alarmanti ukoliko su ispravni i ukoliko se ne reagira na vrijeme.

"Smatram da je podatak da je 70 posto cijelog kontigenta vozila neispravno, zato što je taj institut bio dio nadzora nad tehničkim pregledima i treba tražiti izvore jer to velika cifra. Potpuno je apsurdno da 70 posto vozila ima neispravne kočione sisteme i da se kao takva puštaju u saobraćaj. Ako je to istina, što izražava sumnju, to podrazumijeva jednu katastrofu koja će se desiti u narednom periodu, a koja će utjecati na broj saobraćajnih nesreća. To je alarmantan podataka na koji treba reagirati inspekcija i policija te vršiti provjeru ispravnosti vozila tako što će nasumično zaustavljati automobile te ga slati na vanredni tehnički pregled", rekao je Lindov.

Kako je dodao, prema informacijama IPI-a, to znači da su bili na tehničkom pregledu i da su kao takvi pušteni na ulicu. Inale, povećanje broja registriranih motornih vozila u BiH prati i povećanje potražnje za uslugama pomoći na cesti. Samo u toku 2017. godine BIHAMK-ove tehničke službe obavile su više od 55.000 intervencija i asistencija na cesti.

“Mnogi štetni procesi koji se odvijaju tokom korištenja vozila, kao što su habanje i korozija, u velikoj mjeri doprinose pojavi kvarova i prekidu rada pojedinih dijelova, sklopova i sistema na vozilu", navode iz BIHAMK-a.

Generalno, kvarovi koji se odnose na motor i izduvni sistem mogu biti uzrokovani potrošenim vitalnim dijelovima motora (istrošenost klipnih zaptivnih prstenova i košuljice cilindra, zaptivača) što se manifestuje povećanom potrošnjom ulja i goriva kao i lošijim perfomansama vozila (snaga, ubrzanje, obrtni moment), a može doći i do pregrijavanja i zabravljivanja motora.

Voditelj odjela za tehnički pregled vozila kompanije Centrotrans d.o.o. Avdo Šehić za naš portal je prokomentirao problem kočionog sistema koji je najčešći kod vozača u Bosni i Hercegovini.

"Ukoliko se utvrdi kvar na automobilu, onda takva vozila moraju biti vraćena na tehnički pregled da bi se izvršila popravka. Evidentirana vozila u izvještaju IPI-a, odnosi se se vozila koja su ponovo vraćena na tehnički pregled. Razlika između lijevog i desnog točka se pokaže da je prevelika - dozvoljena je 25 posto, a bude npr. 35 posto i tada se vraća na popravku. Tada se evidentira da je vozilo bilo neispravno i onda institut u svom tromjesečnom izvještaju objavljuje te podatke.

Kočioni sistem je najveći problem jer je stalno u upotrebi. Kada se kupi novo vozilo ono podliježe tehničkom pregledu tek nakon dvije godine. Stalno je u upotrebi, oscilacije na putu, rupe na putu i sl. Vozilo se prilikim svakog pritistika na pedalu kočnice grije, griju se cilindri, kočione pakne i vremenom dođe do poremećaja kočionog sistema što ne znači da vozilo nema kočnice već samo ne zadovoljava određene parametre", pojasnio je Šehić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije