Sat vremena punjenja električnog automobila na Bjelašnici košta 60 KM? Evo šta kažu u ZOI'84
Na bosanskohercegovačkoj planini Bjelašnici postavljen je punjač za električne automobile kompanije Charge&GO kojoj je prostor besplatno ustupio iz ZOI'84 Olimpijski centar Sarajevo.
Prostor je ustupljen pod uslovom da se omogući besplatno punjenje automobila kao dodatna usluga posjetiocima.
Iako bi punjenje trebalo biti besplatno, a komentar je dala bh. politička analitičarka Ivana Marić čiju objavu s Facebooka prenosimo u cjelosti.
Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara
Mostar dobija prvu javnu punionicu za električna vozila
"Dobro je da znate da sat vremena punjena naplate oko 30 €. Radi se o punjaču koji je firme iz Srbije nedavno postavila na Bjelašnici, u blizini kasa. Kada skenirate kod koji stoji na punjaču piše da punjene košta 0,24 € po času tj. satu i da se može platiti karticom. No, prijateljima iz Njemačke su dva sata punjenja naplatili skoro 60€?!? Na žalbu, koju su im poslali e-mailom nikada nisu odgovorili.
Iz ZOI'84 Olimpijski Centar Sarajevo su rekli da su prostor ustupili besplatno pod uvjetom da se omogući besplatno punjenje automobila, kao dodatna usluga posjetiocima. Kompanija je u međuvremenu počela naplaćivati punjene i to po besramno visokoj cijeni, bez da su o tome informirali ZOI 84. Oni su rekli da će onemogućiti punjene dok ne riješe ovaj nesporazum.
Samo nam još treba da turisti počnu pričati kako ih i na tome besramno uzimaju u BiH.
Dan ranije su bili na Ski centar "Ravna planina"i tamo je postavljen besplatni punjač električnih automobila, koji je zaista besplatan", napisala je Marić na Facebooku.
Pažnja! Ako ćete električne automobile puniti na punjaču charge&GO na Bjelašnici dobro je da znate da sat vremena...
Posted by Ivana Maric on Wednesday, January 11, 2023
Kontaktirali smo i ZOI'84 OC Sarajevo koji su za portal Radiosarajevo.ba kazali da je inicijativa za instalaciju uređaja pokrenuta još u maju 2022. godine.
"Uzeli smo u obzir da niske temperature na planinama smanjuju kapacitet baterije, te smo tražili
mogućnost instalacije tzv. brzih punjača koji omogučavaju punjenje baterije o roku od sat vremena.
Kompanija Future Brand ponudila je instalaciju Simensovog brzog punjača, koji je ujedno jedan od
najkvalitetnijih punjača na tržištu. Od partnera smo tražili:
- Da samostalno finansira nabavku i instalaciju punjača
- Da snose sve troškove održavanja, servisiranja i upravljanja punjačem
- Da plaća sve troškove utroška električne energije prema KJP ZOI84
U periodu potpisivanja ugovora prema našim saznanjima nije bilo moguće izvršiti naplatu korištenja punjača, te je to ujedno i osnovi razlog zašto su svi punjači na tržištu BiH besplatni za korisnike. Prema našim saznanjima ovo pravilo još uvijek vrijedi i nismo upoznati da je došlo izmjene Zakona. Obzirom da nije postojala mogućnost komercijalnog korištenja punjača i mi smo investitoru omogućili postavku punjača bez naknade, do izmjene zakona i do uvođenja sistema naplate.
Nakon što smo dobili informaciju da je ova usluga naplaćena kontaktirali smo predstavnike kompanije Future Brand i tražili objašnjenje. Još uvijek nismo dobili zvanično objašnjenje, ali nezvanično smo saznali da je došlo do greške, te da je sistem za naplatu još uvijek u fazi testiranja za tržište BiH. Dobili smo potvrdu da će biti izvršen povrat novca korisnicima i da će sistem naplate zaživjeti tek nakon što se uspostavi zakonska mogućnost naplate na tržištu BiH", kazali su za portal Radiosarajevo.ba.
Naknadno smo dobili odgovor iz kompanije koja je postavila aparat, prenosimo ga u cjelosti
Future Brand Group d.o.o. kompanija je investitor gradnje punionice za električna vozila na Bjelašnici.
"Naša odluka da idemo sa ovom investicijom bila je potaknuta istraživanjem koje smo proveli u BiH, te utvrđenom činjenicom da je potrebno ulagati u infrastrukturu kako bi se omogućilo korisnicima električnih automobila što više mjesta na kojim mogu brzo napuniti svoj automobil. Takođe, obavili smo niz kontakata sa kompanijama koje se bave ovim poslom u zemljama okruženja i EU, te prikupili potrebne informacije.
Nakon ovih aktivnosti odlučili smo da potpišemo ugovor sa firmom Charge & GO koja je licencirani operater globalne platforme Virta iz Finske, a koja ima integrirani sistem za naplatu koji je prisutan u većini zemalja EU kao u nekim zemljama okruženja. Naša odluka je bila da krenemo sa izgradnjom punionice koja će u sebi imati ovaj integrirani sistem.
Samo podešavanje sistema zahtjeva određeno vrijeme i testiranja, tako da je fazi probnog ispitivanja koje se radilo na punionici na Bjelašnici došlo do neplanirane situacije, u kojoj je korisnik izvršio punjenje, koje je naplaćeno od strane Virte, a koje nije trebalo biti naplaćeno. Mi smo za ovu situaciju saznali preko digitalnih medija i objavljenih postova, te smo odmah kontaktirali partnera, firmu Charge & GO, i zamolili za provjeru, koju su napravili i utvrdili da je došlo do greške.
Charge & GO je kontaktirao kompaniju Virta koja je utvrdila da je bila njihova greška, te su rekli da ce odmah izvršiti refundaciju naplaćene usluge ovom korisniku. Charge & GO je uputio izvinjenje za grešku, te će po dobijanju potvrde o refundaciji izvjestiti korisnika.
Ovdje bih napomenuo, da je u samom postu bilo naglaseno da je korisnik uputio zalbu e-mailom, međutim, nikakva žalba nije došla ovim putem, jer da je došla, na isti način bi se pristupilo rješavanju nastalog problema i sredstva bi bila vraćena odmah po uručenoj zalbi.
Sto se tiče Olimpijskog centra ZOI 84, želimo reći da je potpisan Ugovor kojim je regulisan odnos zakupodavca i zakupoprimca.
Još bismo željeli naglasiti, da je sama investicija sa integrisanim sistemom naplate putem platforme Charge & GO bila sa ciljem da se u budućnosti, kada budu zadovoljene sve zakonske pretpostavke, ponudi usluga punjenja uz naplatu kako je to regulisano i u svim ostalim zemljama u kojima se ova usluga pruža. Tada će svi potencijalni korisnici biti blagovremeno obavješteni, te će javno biti poznate sve cijene ove usluge. Nažalost, trenutno u BiH ne postoji zakonska regulativa koja reguliše generalno punjače za električna vozila, ali smo sigurni da će i naša zemlja pratiti ostale zemlje koju su ovu oblast regulisale, i nadamo se da će to biti ubrzo. Voljeli bi da se i o ovoj temi povede rasprava i da zajednički damo poticaj donošenju svih nephodnih zakona vezanih uz elektromobilnost.
Na kraju, još jednom želimo uputiti izvinjenje korisniku kojem je greškom naplaćena usluga od strane Virte", kazali su.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.