Sastanak Nikšića i Kavazovića: Ključni projekti Islamske zajednice i jačanje saradnje u fokusu

/ Komentari (6)

Povratak na članak
Objavite komentar kao gost ili se prijavite.

NAPOMENA: Komentari su isključivo lični stavovi autora. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i pisanja komentara koji podstiču na mržnju. Strogo zabranjen bilo kakav govor mržnje na portalu radiosarajevo.ba, zbog kojeg možete biti krivično procesuirani. Radiosarajevo.ba ima pravo i obavezu da na zahtjev zvaničnih organa dostavi podatke o korisniku čiji komentari sadrže govor mržnje, kao i da korisniku trajno blokira pristup. Obaviještavamo vas da svaki čitatelj dobrovoljno pristupa čitanju i kreiranju komentara i prihvata mogućnost da neki komentari mogu sadržavati narativ koji je u suprotnosti sa vjerskim, nacionalnim, moralnim i drugim načelima. Radiosarajevo.ba ima pravo da obriše sporne ili prijavljene komentare bez najave i objašnjenja. Radiosarajevo.ba koristi automatski sistem prepoznavanja i uklanjanja govora mržnje i drugih neprimjerenih sadržaja u komentarima.

Pehlivan

Super je što Reis sarađuje sa Vladom Federacije, ali već u petak na hutbi, taj SDA Reis, zakukat će za onim pravosnažno presuđenim kriminalcom, što leži u Vojkovićima! Kako je njegov brat nepravedno presuđeni. E pa dragi Reise, kakva god da je ova država, i nominalno ona je sekularna. Dakle turaj nos, samo u poslove vjerske zajednice, koju vidiš!

Sledeci

Susret da bude insalah u Kabulu Manite se ljudi sjedeljki sa ovima Koji Samo Bogu recune polazu U mnogim muslimanskim zemljama milioni ljudi djece zena gladuje od Boga Ni zrnka Rize Mole demokratske zemlje da im salju vrecu Brasna Osvjestite se ljudi politika i drzava poliricarima vjera i bog hodzama i dzamijama

Ne tura nos Reis kretenčino već Nikšić.

Super je što Reis sarađuje sa Vladom Federacije, ali već u petak na hutbi, taj SDA Reis, zakukat će za onim pravosnažno presuđenim kriminalcom, što leži u Vojkovićima! Kako je njegov brat nepravedno presuđeni. E pa dragi Reise, kakva god da je ova država, i nominalno ona je sekularna. Dakle turaj nos, samo u poslove vjerske zajednice, koju vidiš! ka Pehlivan

Nastavljamo seriju razbijanja bošnjačkih mitova!!

ZMAJ OD BOSNE: BORAC ZA VLASTITE PRIVILEGIJE!! Nastavljamo sa serijom razbijanja bošnjačkih mitova. Kada se govori o Husein-kapetanu Gradaščeviću, u bosanskoj javnosti i popularnoj historiografiji često se koristi romantična slika "Zmaja od Bosne" – heroja koji se prvi usudio ustati protiv Istanbula i boriti za autonomiju Bosne. Digli smo se protiv Turaka i njihove nepravde za vlastitu državu. Tako danas glasi slika prosječnog Bošnjaka o ovom pokretu. Te na tome i staje. Dodatna pitanja kako i šta on ne postavlja. Dovoljno je da je nešto za Bosnu i to je automatski dobro. No, ako taj pokret posmatramo izvan nacionalno-romantičarskih naočala, jasno je da je njegov primarni motiv bio očuvanje feudalnih privilegija domaće elite, ugroženih modernizacijskim reformama Osmanskog carstva. Ajani, kapetani i velikaši u Bosni početkom 19. stoljeća uživali su visok stepen faktičke samostalnosti. Centralna vlast iz Istanbula bila je slaba, a kapetani su vladali svojim nahijama gotovo kao mali kneževi – ubirali poreze, održavali vlastite vojne jedinice i kontrolirali seljačko stanovništvo. Kada je Osmansko carstvo krenulo putem reformi (tanzimata), koje su predviđale ukidanje spahijskog sistema, jačanje regularne vojske, davanje većih prava kršćanskim podanicima kojima su ovi mogli raditi što su htjeli i centralizaciju vlasti, dakle, stvaranje moderne države, bosanski velikaši su to doživjeli kao direktan udar na svoje privilegije. U tom kontekstu treba posmatrati i Gradaščevićevu pobunu.

operacija cicko

kako bi ih udba slatko pafatala dok su ovako na okupu

Nastavljamo seriju razbijanja bošnjačkih mitova!!

Buna nije proizašla iz želje da se stvori moderna, nacionalna ili građanska država, već da se zadrži status quo feudalnih povlastica u uvjetima kada ih je Istanbul pokušavao ukinuti. Često se spominje U tom kontekstu treba posmatrati i Gradaščevićevu pobunu. Ona nije proizašla iz želje da se stvori moderna, kako je Gradaščević želio "autonomnu Bosnu s vlastitim vezirom". No, autonomija je prije svega bila političko sredstvo kojim bi domaći ajani sačuvali monopol nad vlašću. Ona se nije temeljila na ideji društvenih reformi, poboljšanja položaja kmetova ili uvođenja pravednijeg sistema, nego na očuvanju privilegija bosanske muslimanske elite.Simptomatično je da Gradaščevićev pokret nije dobio širu podršku seljaštva, koje je i dalje bilo vezano kmetstvom. Seljaci nisu imali razloga ginuti za očuvanje povlastica svojih gospodara. Pobunu su mahom nosili vojnici i pristalice samih kapetana, dok se najširi slojevi stanovništva, posebno kršćani, odnosili prema njoj indiferentno ili čak neprijateljski.Sultanske reforme u Osmanskom carstvu, koliko god bile ograničene, išle su u pravcu ukidanja zastarjelog feudalnog sistema i stvaranja efikasnije države po uzoru na evropske modele. To je uključivalo stvaranje regularne vojske, centralno ubiranje poreza i postupno oslobađanje raje od najtežih feudalnih obaveza. Pobuna bosanskih ajana, predvođenih Gradaščevićem, bila je reakcija upravo protiv tog procesa.

/ Najnovije