Put od Sarajeva do Mostara bit će kraći za više od 30 km: Uskoro kreće izgradnja ogromnog tunela

3
Radiosarajevo.ba
Put od  Sarajeva do Mostara bit će kraći za više od 30 km: Uskoro kreće izgradnja ogromnog tunela
Foto: Autoceste FBiH / Tunel Prenj

Pripremne aktivnosti za izgradnju tunela Prenj, najzahtjevnijeg objekta na koridoru Vc kroz BiH, užurbano se odvijaju. Iako je javnost s razlogom nestrpljiva jer je koridor Vc, prema početnim najavama, odavno trebao biti završen, raduju informacije da se sklapa mozaik i oko završnog dijela generacijskog projekta, što cestovni koridor Vc sigurno jest.

Europska banka za obnovu i razvitak (EBRD) izabrala je konzultante na projektu izgradnje dionice koridora Vc Ovčari - tunel Prenj - Mostar sjever. Upravo ova dionica uključuje tunel Prenj koji će biti dug oko 11 kilometara, odnosno jedan od najdužih ove vrste u Europi, piše Večernji.ba.

Riječ je o ugovoru za konzultantske usluge na izgradnji projekta, uključujući zaštitu okoliša. Vrijednost ugovora je oko 9 miliona eura. Planirani datum završetka je 7. aprila 2031. godine. Posao je dobio konzorcij od triju austrijskih i jedne slovenske kompanije. Riječ je o austrijskim kompanijama IC-ILF-Elea, IC consulenten ZT GesmbH i ILF Consulting Engineers Austria GmbH te slovenskoj kompaniji Elea iC d. o. o.

Dva muškarca pretukla policajca prilikom hapšeja: Jedan uspio pobjeći

Dva muškarca pretukla policajca prilikom hapšeja: Jedan uspio pobjeći

Izgradnja tunela Prenj na koridoru Vc jedan je, dakle, od najvećih građevinskih i inženjerskih izazova u Bosni i Hercegovini. Tunel je lociran u centralnom masivu planine Prenj i s dužinom od 10,45 kilometara (sa svim pristupima oko 12 kilometara) bit će deveti najduži cestovni tunel u Europi, a prvi je ovakav tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od šest kilometara. O koliko ozbiljnom i zahtjevnom infrastrukturnom projektu je riječ, svjedoči podatak da je na projektiranju tunela radila međunarodna ekipa od oko 50 stručnjaka koji su vodili računa o sigurnosti, ventilaciji, prometu, hidrogeologiji i svim drugim aspektima gradnje.

Tuneli su u pravilu najteži za izgradnju, a samim tim i najskuplji. Na autocesti se do sada izgradilo 16 tunela, dok je na koridoru Vc trenutno u izgradnji sedam tunela. Ukupna dužina tunela na ovom koridoru kroz BiH veća je od 60 kilometara, a trenutačno je završeno oko 13 kilometara.

Kad će biti gotov autoput od Konjica do Mostara i tunel Prenj?

Kad će biti gotov autoput od Konjica do Mostara i tunel Prenj?

Glavna korist tunela Prenj je ta što će se put od Sarajeva do Mostara skratiti za oko 30 kilometara. Njegov značaj nedavno je istaknuo i direktor Autocesta FBiH Denis Lasić.

"Svojom dužinom i kompleksnošću tunel Prenj će nadmašiti sve do sada izgrađene objekte u regiji, pa i šire. Istodobno će se raditi dvije tunelske cijevi s po dva prometna traka u kojima će se promet odvijati jednosmjerno za svaki smjer. Gradnja tunela će se finansirati iz međunarodnih kreditnih sredstava Europske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke i bespovratnih sredstava Europske unije. U ovoj godini planira se početak radova na izgradnji tunela Prenj. Izgradnjom tunela Prenj vrijeme putovanja na relaciji Sarajevo", Mostar skratit će se s dosadašnjih dva sata na nešto manje od jednog sata, što u konačnici dovodi do skraćenja puta za 31 kilometar i značajno ubrzava prijevoz ljudi, roba i usluga", navodi Lasić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (3)

/ Povezano

/ Najnovije