Provozali smo se kroz otvorenu dionicu Koridora Vc: Pogledajte kako izgleda vožnja kroz tunel Bosna
Bosna i Hercegovina je 17. decembra dobila najduži cestovni tunel na Koridoru Vc – tunel Bosna dug 3,6 kilometara – koji je dio nove, 11 kilometara duge dionice autoceste između Vranduka, Nemile i Poprikuša.
Ova dionica simbolično označava puštanje u promet jedne od tehnički najzahtjevnijih trasa na Koridoru Vc, a u početnom periodu vozačima je dostupna bez naplate.
Naša ekipa imala je priliku provozati se ovom modernom dionicom i snimiti kompletan put, pružajući vam jedinstven uvid u njen izgled i tehničke izazove kroz koje prolazi. Putarina se trenutno na ovoj dionici ne plaća.
Shopping day u SCC-u
Vožnja obuhvata impresivne mostove, vijadukte i sam tunel Bosna, a ukupna dužina mostova, vijadukata i tunela na ovoj trasi iznosi gotovo 4,6 kilometara, što dodatno potvrđuje složenost projekta realiziranog u zahtjevnim terenskim uslovima.
Prvi video prikazuje početak dionice, s pogledom na nove mostove i vijadukte koji značajno unapređuju povezanost Zenice i Žepča, rasterećuju magistralnu cestu M-17 i skraćuju vrijeme putovanja.
Drugi snimak vodi vas kroz najduži cestovni tunel na Koridoru Vc – tunel Bosna. Pogled iz vozila pokazuje modernu opremu tunela, sigurnosne sisteme i kvalitetu izgradnje, ali i osjećaj vožnje kroz skoro četiri kilometra najzahtjevnijeg dijela trase.
Treći video prikazuje završni dio dionice, od tunela prema Poprikuši, uključujući impresivne vijadukte i poglede na okolni krajolik. Ova trasa simbolizira tehnički i infrastrukturni napredak Bosne i Hercegovine, ali i važnost Koridora Vc za povezanost zemlje s evropskom saobraćajnom mrežom.
Izgradnja ove dionice dio je šireg projekta Koridora Vc, multimodalnog transportnog koridora koji povezuje Mađarsku, Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu na potezu Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče. U Bosni i Hercegovini autocesta na Koridoru Vc se pruža od sjeverne granice s Hrvatskom, pravcem: Svilaj – Odžak – Modriča – Doboj – Zenica – Kakanj – Visoko – Sarajevo – Konjic – Mostar – Čapljina – južna granica u mjestu Bijača.
Za realizaciju ove dionice značajnu podršku osigurala je Evropska unija sa 42 miliona eura bespovratnih sredstava putem Investicionog okvira za Zapadni Balkan (WBIF), dok su dodatna sredstva obezbijeđena kroz povoljne kredite Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 157,5 miliona eura te Evropske investicione banke u vrijednosti od 70 miliona eura.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.