Mnogo prvačića ima poremećaje u govoru: Stručnjaci upozoravaju na prekomjernu upotrebu telefona
Poremećaji u govoru zastupljeni su kod više od 20 posto prvačića, pokazali su podaci testiranja djece pri polasku u prvi razred u ovoj školskoj godini.
Stručnjaci imaju pune ruke posla, pa je logopeda u školama premalo u odnosu na potrebe. Kako ističu, jedan od vodećih uzroka ovog problema je prekomjerna upotreba tehnologije.
Od 142 prvaka upisana u jednu od bijeljinskih osnovnih škola, za 35 nakon ljekarskog pregleda preporučeno je uključivanje logopeda.
Spušta se zavjesa na jesenji dio sezone WWIN lige BiH: Danas se igra okršaj između Borca i Zrinjskog
"Problemi u govoru i pažnji predstavljaju jedan od češćih problema koji se uočava prilikom upisa u školu. Posljednjih par godina je porast djece koji imaju problema kako u govoru tako i u pažnji", rekla je Biljana Marković, pedagoginja u Osnovnoj školi "Sveti Sava" iz Bijeljine.
Ova statistika nije izuzetak, već pravilo u većini osnovnih škola širom naše zemlje, zbog čega posljednjih godina raste potreba za većim brojem logopeda u školama i ustanovama, piše BHRT.
"Rani alarm za roditelje": Stručnjaci upozoravaju na kašnjenje u razvoju govora kod djece
Prekomjerna upotreba mobilnih telefona i s druge strane manjak fizičke aktivnosti, glavni su uzroci koji dovode do problema u govoru, ali i pažnji, upozoravaju stručnjaci. Prema procjenama, više od 20 posto đaka prvaka ima određeni poremećaj govora ili pažnje.
"Najčešće se u praksi susrećemo sa kašnjenjem u govorno-jezičkom razvoju. Kada govorimo o tom kašnjenju svakako su uzroci mnogobrojni ali jedan od najčešćih je prekomjerno izlaganje sadržajima elektronskih medija u najranijem uzrastu", kazala je logoped i audiolog Dajana Savić.
Probleme u govoru djece prvi primjećuju roditelji. Zbog prekomjerne upotrebe ekrana i tehnologije, procenat mališana koji imaju poremećaj pažnje znatno je veći.
"U početku su to izostanak kontakta pogledom, izostanak pojave prve riječi koja se očekuje između 9 i 12 mjeseca života, izostanak prve rečenice između 18. i 24. mjeseca", istaknula je Sandra Novaković, logoped i audiolog.
Rješenje je, smatraju stručnjaci, rad na stimulaciji i razvoju verbalne komunikacije još u ranom dječijem uzrastu.
"Kada mi uočimo problem obavijestimo roditelje, sačini se individualni rad plana sa djece, obično je to rad sa pedagogom i logopedom ako imamo, ako nemamo uputi se u dom zdravlja i dođe do napretka kada se dijete uključi u tretman", naglasila je Biljana Marković.
Savić je dodala da, iz ugla logopedske prakse, "slobodno možemo reći da rana logopedska intervencija daje odlične rezultate i dovodi ili do potpunog otklanjanja poteškoće ili barem njenog ublažavanja."
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.