Ministarstvo komunikacija i prometa BiH pozdravilo uvođenje EES-a i traži pravedniji obračun boravka
Ministarstvo komunikacija i saobraćaja Bosne i Hercegovine pozdravlja uvođenje Entry/Exit System-a.
Iz državnog ministarstva su istakli kako traže pravedniji obračun boravka za profesionalne vozače: 90 dana = 2160 sati.
"Od europskih partnera tražimo proste, pravedne stvari. Prvo, formalno tumačenje da se boravak profesionalnih vozača u međunarodnom prometu računa u satima na osnovu EES vremenskih oznaka. Drugo, da se profesionalni dokazi – kartica kvalifikacije vozača (code 95), tahografska kartica, CMR i prateće dozvole – standardno priznaju kao potvrda statusa i svrhe ulaska. I treće, razmjenu dobrih praksi među upravljačima granica i prijevoznicima kako bismo izbjegli različita tumačenja na terenu i nepotrebna zadržavanja. Ako tehnologija precizno mjeri, pravila treba da jednako precizno važe", poručio je ministar Edin Forto.
Služba za zapošljavanje Kantona Sarajevo: "Ovo su trenutno najtraženija zanimanja"
Europski šengenski Entry/Exit System (EES) počinje 12. oktobra 2025. godine , uz prijelaznu fazu do 10. aprila 2026. godine.
EES ukida pečatiranje pasoša i uvodi digitalnu evidenciju ulazaka/izlazaka za putnike izvan EU/Šengena na kratkom boravku (pravilo 90/180), što uključuje i državljane Bosne i Hercegovine.
Forto najavio vožnju kamionom u EU: Želi se uvjeriti u izazove bh. prijevoznika iz prve ruke
Pri prvom ulasku nakon 12. oktobra evidentira se biometrija (fotografija te otisci prstiju za starije od 12 godina), a naredni ulasci su brži jer se oslanjaju na postojeći digitalni zapis.
Uoči početka fazne primjene EES-a i paralelnog oslanjanja na Šengenski informacioni sistem (SIS), Ministarstvo komunikacija i saobraćaja BiH naglašava da digitalna evidencija ulazaka/izlazaka konačno omogućava precizno mjerenje stvarnog vremena provedenog u šengenskom prostoru. To je šansa da se boravak profesionalnih vozača u međunarodnom cestovnom prometu računa po satima, a ne grubo po danima.
Forto će uputiti pismo Europskoj komisiji, relevantnim agencijama i državama članicama sa formalnim prijedlogom za satni obračun boravka profesionalnih vozača, uz ponudu da BiH, kroz svoje institucije i sektor prijevoza, pomogne pilot-protokolima i razmjenom podataka u skladu sa pravilima zaštite podataka.
"EES uvodi sat i podatak tamo gdje su ranije bili pečat i procjena. Tražimo da se to poštenje pretoči u praksu: profesionalnim vozačima se boravak računa u satima, kako su ga zaista i proveli – na granici, na utovaru, na odmoru, na cesti. Ako Europa ima sistem koji tačno mjeri, onda neka i pravila budu tačna", dodaje Forto.
EES registrira tačne trenutke ulaska i izlaska iz šengenskog prostora te zamjenjuje papirne pečate digitalnim tragom. U kombinaciji sa SIS-om i pratećim profesionalnim dokazima, status vozača i svrha ulaska mogu se pouzdano potvrditi. To je osnova da se ukupni boravak računa u satima, a ne da se svaki prelazak preko ponoći tretira kao „novi dan“ i time nepravedno umanjuje raspoloživi saldo od 90 dana u 180.
Edin Forto: "BiH ima priliku biti lider regiona u rješavanju problema prijevoznika"
Ono što se neće promijeniti je vizni režim, sigurnosne provjere i provjera svrhe putovanja koje ostaju standardne. Mijenja se način evidencije – digitalni EES umjesto pečata. Time se smanjuju greške i omogućava dosljedna primjena pravila „90 u 180“ bez administrativnog „rezanja“ na kalendarske dane, poručili su iz Ministarstva komunikacija i saobraćaja BiH.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.