Kineska kompanija koja je rekonstruisala stanicu u Novom Sadu planira radove i u BiH

7
Radiosarajevo.ba
Kineska kompanija koja je rekonstruisala stanicu u Novom Sadu planira radove i u BiH
Foto: Željeznice RS / Voz / Ilustracija

Kineska kompanija "China Railway International Co. Ltd" koja stoji iza rekonstrukcije željezničke stanice u Novom Sadu čija se nadstrešnica srušila u petak 1. novembra 2024. godine i usmrtila 14 osoba, ista je ona sa kojom su Željeznice RS i Ministarstvo saobraćaja i veza RS potpisali sporazum o razumijevanju za rekonstrukciju pruge. 

Zbog toga su direktor "Željeznica RS" Slađan Jović i ministar saobraćaja i veza Nedeljko Čubrilović ljetos boravili u Kini gdje su potpisali sporazum o razumijevanju sa ovom kompanijom, najavljujući da bi već od sljedeće godine mogli početi radovi vrijedni 100 miliona eura.

Slađan Jović, direktor "Željeznica RS" izjavio je za portal Capital.ba, da su nakon iskustva sa tragedijom u Novom Sadu odlučili ozbiljnije razmotriti situaciju sa kineskim izvođačima, te se tvrdi da će za svaki dio projekta struka morati da kaže posljednju riječ. 

Poznato kada bi Srbija trebala Aliju Balijagića izručiti  Crnoj Gori

Poznato kada bi Srbija trebala Aliju Balijagića izručiti Crnoj Gori

"U Novom Sadu će struka dati svoje mišljenje šta je pošlo po zlu, gdje su se desili propusti i ko je za to odgovoran i ne bih da ulazim u ta pitanja. Neću da komentarišem ništa što se tamo dogodilo, niti da kažem da nešto do sada nije bilo ozbiljno, ali poučeni ovim iskustvom, od sada ćemo daleko ozbiljnije razgovarati", kaže Jović.

Na pitanje šta smo na kraju potpisali sa kineskim kompanijama, Jović kaže da se tu radi samo o sporazumu o razumijevanju.

"Mi smo njima istakli svoje prioritete. Kada će krenuti realizacija, sada je na Ministarstvu saobraćaja i veza RS i Ministarstvu finansija RS", kaže Jović.

Kaže da je planirana sanacija i modernizacija pružnih pravaca od Jošavke prema Prijedoru i Novom Gradu, a nakon toga i dogovorena trasa između BiH i Srbije od Doboja, Tuzle i Zvornika do Rume. U ovaj projekat se, kaže, uključila i Svjetska banka. Kao treći projekat spominje i koridor Vc i to dionicu na potezu od Šamca do ulaza u Maglaj. Jović kaže da nema informacije kolika bi bila vrijednost ovih projekata, te da će se to znati kada se završe projekti.

Krajem maja ove godine, Jović i Čubrilović sastali su se sa predstavnicima kompanije China Railway International Co. Ltd, a u javnost je dosjela informacija da je ova kompanija koja se bavi izgradnjom željezničke infrastrukture "ozbiljno zainteresovana" za investicije u željeznički saobraćaj u Srpskoj.

Čubrilović je sa drugom kineskom kompanijom Qiqihar Rolling Stock Co.LTD (CRRC) u septembru prošle godine potpisao memorandum o "saradnji na jačanju i unapređenju radioničkih kapaciteta" Željeznica RS čime su stvoreni uslovi za nabavku lokomotiva i vagona od ove kineske kompanije.

Investicija, prema pisanju drugih portala iz bh. entiteta RS navodi da je 2024. godina za Željeznice RS, unatoč projektima, počela sa kumulativnim gubitkom od 143 miliona KM, a da je isti zabilježen prije sastanka predstavnika iz istih, sa predstavnicima iz kineske kompanije. Investicija od 100 miliona eura se očekuje 2025. godine. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (7)

/ Povezano

/ Najnovije