Ima li stručnjaka u BiH: Kako smo svi izgubili od dva semafora?!
Dok hiljade građana svakodnevno putuju magistralnim putem M17 koji povezuje sjever i jug Bosne i Hercegovine dionica između Bradine i Konjica sve više odražava slabosti sistema. Put dug nešto više od 20 kilometara mnogi voze i po sat i po vremena. Razlog? Semafori.
Na toj trasi, ali i dalje prema Mostaru, nalaze se dvije tačke koje iz dana u dan blokiraju protok saobraćaja, semafor u Konjicu i semafor na ulazu u Mostar. Gužve su postale svakodnevnica iako se radi o jednom od najvažnijih pravaca u državi, kojim se kreću ne samo građani već i turisti, prijevoznici, hitne službe i teretni transport, a rješenje se ne nazire.
Iz Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba (BIHAMK) za portal Radiosarajevo.ba danas, 19. jula kazali su: "najveće gužve zabilježene na autoputu M-17, a u Konjicu se razvila kolona duga 10 kilometara. U Jablanici i Mostaru se vozi sporije, posebno na lokalitetu Vrapčića. Vjerovali ili ne, gužve su zabilježene zbog semafora i u Mostaru i u Konjicu".
Semir Efendić za Radiosarajevo.ba: "Ideologija kojoj robuje Max Primorac učestvovala u Holokaustu"
Teško je za povjerovati, a još teže ne postaviti pitanja: ima li iko da planira, reaguje, odlučuje? Ima li iko od struke, bilo ko, ko može objasniti zašto su dva semafora jača od čitavog saobraćajnog sistema? Kako je moguće da struka podnosi da je normalna gužva zbog semafora, valjda semafor treba regulisati gužvu?
Posebno je alarmantno što se ovo događa na magistralnom putu M17, žili kucavici saobraćaja između Sarajeva i Mostara, te dalje ka Neumu i Jadranu. Ovaj pravac je ključan ne samo za unutrašnji promet, već i za razvoj turizma, na koji Bosna i Hercegovina sve više polaže nade.
Gužve na ulazu u Mostar sve veći problem: Traži se izmjena režima rada semafora
Poprilično smo sigurni da turisti na listi prioriteta imaju npr. upoznavanje prirodnih ljepota BiH, niko ne želi provesti svoj odmor čekajući u dugim kolonama. Neki od njih u ovo digitalno doba svoja iskustva već dijele na društvenim mrežama, pa bi bilo lijepo da naše vlasti i na to obrate pažnju.
Nakon pitanja: 'Kako smo izgubili od dva semafora?', građani bi se mogli zapitati i: 'Šta je sa autoputem?'. Dionica autoceste Ovčari - Ivan, projekat koji bi rasteretio ovu dionicu sve rjeđe se spominje. Dodajmo da ništa bolja slika nije ni na dionici Vlakovo – Mostarsko raskršće, radovi stoje godinama i može vam se učiniti kao da je vrijeme stalo.
Ovo je više od saobraćajnog problema, ovo je ogledalo jednog sistema u kojem građani troše litre goriva u kolonama koje ne bi smjele postojati. Zagađenje raste, troškovi rastu, vozači gube strpljenje...
Ko je odgovoran za haos na dionici Sarajevo – Mostar? Zašto je stala izgradnja autoputa Ovčari – Ivan? Gdje je zapelo s dionicom Vlakovo – Mostarsko raskršće? Koliko još ljeta će građani i turisti provoditi u kolonama, umjesto na odredištima? Jer ovo nije problem dva semafora. Ovo je problem države.
Sjetimo se tunela Vranduk. Cijela država je tada plaćala cijenu nestručnosti, lošeg planiranja i odsustva komunikacije, danas se ista greška ponavlja, samo na drugom mjestu...
Kad jednom konačno dođete do Mostara, na sjevernom ulazu u grad trebala bi vas dočekat nova regulacija saobraćaja.
Kako su naveli nadležni, mjera će važiti do kraja ljetne sezone, "s ciljem smanjenja zastoja i poboljšanja protočnosti vozila".
Prema odluci JP Ceste Federacije BiH, uz saglasnost Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, vozila koja dolaze iz pravca Sarajeva bit će preusmjerena na kružni tok kod naselja Zalik, a zatim će se ponovo uključivati na magistralni put, zaobilazeći postojeći semafor.
"Time bi se trebalo smanjiti vrijeme čekanja i ublažiti saobraćajne gužve. Za vozila koja dolaze iz pravca Čitluka, Širokog Brijega i drugih dijelova Mostara, saobraćaj će se i dalje odvijati u skladu s postojećim režimom, preko semaforizovane raskrsnice, bez dodatnih izmjena.
Saglasnost se odnosi na dionicu magistralnog puta M-17 (Potoci – Mostar centar), tačnije između kilometarskih oznaka 7+750 i 7+850. Saobraćaj iz pravca Sarajevo – Čapljina privremeno će se preusmjeravati na cestu M-17.4 (Sjeverni prilaz), preko platoa Sjeverni logor, mosta Sutina, ulica kralja Tomislava i biskupa Čule, s mogućnošću povratka na raskrsnicu prema Čapljini putem ceste M-6.1. Ostali krakovi raskrsnice i dalje će se regulisati putem semafora, u skladu s važećom signalizacijom".
Odakle onda ove gužve prema jugu?!
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.