Gradi se jedina dionica Koridora Vc koja prolazi kroz oba entiteta. Evo ko izvodi radove

0
Radiosarajevo.ba
Gradi se jedina dionica Koridora Vc koja prolazi kroz oba entiteta. Evo ko izvodi radove
Foto: Printscreen / Dionica Putnikovo brdo - Medakovo na Koridoru 5C

U dijelu Koridora Vc kroz bh. entitet RS oko dobojske obilaznice trenutno se izvode najzahtjevniji radovi, a u kompanija Integral inženjering tvrde da se odvijaju u skladu s predviđenom dinamikom, kao i da bi ova dionica trebalo da bude završena do kraja naredne godine.

Dionica je duga 5,6 kilometara, od Rudanke do izlaza iz tunela Putnikovo brdo 2, i uključuje most preko rijeke Bosne, dug 328 metara, dva tunela sa dvije cijevi ukupne dužine oko dva kilometra i vijadukt dužine 250 metara.

U Autoputevima RS pojasnili su da je projekat finansiran kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), sa kojom je potpisan sporazum vrijedan 150 miliona eura, a da je EU putem Investicionog fonda za zapadni Balkan (WBIF) osigurao grant od 38,5 miliona eura.

Haotično jutro na cestama BiH: Kolone na granicama, obustave saobraćaja i kiša otežavaju vožnju

Haotično jutro na cestama BiH: Kolone na granicama, obustave saobraćaja i kiša otežavaju vožnju

Marko Salapura, šef gradilišta ispred Integral inženjeringa, koji je ekipu dočekao na gradilištu, kaže da se radi o izuzetno zahtjevnoj dionici, jer je gotovo kompletna usječena u okolna brda, a polovina ukupne trase je na mostovima, vijaduktima i u tunelima.

Na gradilištu je angažovano 250 ljudi, a u tunelu se radi u tri smjene, s obzirom na to da je ovo najizazovniji dio posla. Uprkos složenim geološkim uslovima, svaki dan se iskopa oko sedam metara.

Kako je objasnio, tuneli na ovoj dionici grade se novom austrijskom metodom koja podrazumijeva stepenasto iskopavanje, odnosno skidanje sloja po sloj. Najteži dio je prvi iskop, koji je ujedno i najveći, a podrazumijeva i učvršćivanje tunela radi sprečavanja urušavanja. Uslovi rada su teški, jer su tuneli puni vode i blata, pa se čak i građevinska mehanizacija teško kreće, dok je hodanje gotovo nemoguće.

Salapura ističe da o složenosti ove dionice najbolje govori podatak da kompletan projekt zahtjeva iskopavanje oko milion i po kubika zemlje, ugradnju oko 400.000 kubika nasipa, bušenje preko 13 kilometara šipova da bi se stabilizovale kosine i ugrađivanje oko 150.000 kubika betona.

Zbog složenosti posla, tunel je dio projekta koji će zadnji biti završen, a zadnjih 350 metara Integral će kopati u FBiH, u skladu s dogovorom dva entiteta.

Lijepa vijest: Ove godine kreće gradnja još četiri dionice autoputa

Lijepa vijest: Ove godine kreće gradnja još četiri dionice autoputa

Salapura ističe da je dogovorena i izgradnja zajedničke naplatne stanice sa deset naplatnih mjesta, koja će se nalaziti na samom autoputu, gdje će oba entitetska preduzeća obavljati naplatu putarine, svako za svoj dio autoputa.

U Autoputevima RS, koji su investitor na ovom projektu, rekli su da je, zaključno s krajem marta, na glavnoj trasi završeno oko 75 posto nasipa i 60 posto iskopa, na mostu Kostajnica ukupno je završeno 84 posto posla.

Ističu da je na tunelu Putnikovo brdo 2 prošlog novembra došlo do oštećenja usljed klizišta, a u Integralu kažu da je sanacija u toku.

Pogledajte ako se gradi dionica Putnikovo Brdo - Medakovo:

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije