Amir Fazlić: Nismo mogli dobiti bolji projekt od autoputa Sarajevo - Beograd

Anadolija
Amir Fazlić: Nismo mogli dobiti bolji projekt od autoputa Sarajevo - Beograd
Nismo mogli dobiti bolji projekat od izgradnje autoputa i brze ceste Sarajevo - Beograd, jer je to uz Koridor Vc najznačajniji infrastrukturni projekat Bosne i Hercegovin, kazao je Amir Fazlić, član Komisije za saobraćaj i komunikacije PS BiH.

"Izuzetno mi je drago i mislim da svi građani dijele ovu moju ocjenu da je došlo do realizacije jedne ovakve ideje. Kažem realizacije, jer vidim da su pregovori počeli i što su neke dileme oko trase da li će ona ići preko sjeveroistočne Bosne ili drugim pravcem prema Višegradu otklonjene i da je prijateljska Turska prihvatila i sagledala potrebe Bosne i Hercegovine i prihvatila obje relacije. Što se tiče aspekta regije, sjeveroistočna Bosna je od ključne važnosti, mada smatram da su oba pravca od izuzetnog značaja za regionalno povezivanje, za razvoj privreda i Srbije i BiH", naveo je Fazlić.

Ističe da putevi, osim što povezuju ljude, povezuju i protok robe, ubrzavaju privredne tokove.

"Još ako se bude definisalo, kada se privedu kraju tehnički detalji, da bude angažirana i domaća radna snaga i domaće firme, da li kao glavni ili podizvođači, onda bi bio efekat zaista pravi", ocijenio je Fazlić.

Razvojna šansa

Regija sjeveroistočne Bosne je, navodi, tradicionalno bila industrijski razvijena i bila je prije orjentisana i na tržište bivše Jugoslavije.

"Znamo karakteristike hemijske industrije Tuzlanskog bazena, znamo karakteristike elektroenergetskog sektora, rudarskog sektora. Znamo sada jedan novi trend da su ti krajevi u privrednom smislu najrazvijenija područja u BiH i da je protok robe i ljudi statistički gledano najveći, odnosno da samo sjeveroistočna Bosna maltene povezuje oko milion ljudi uzimajući i dijelove Tuzlanskog kantona, dijelove Brčko distrikta, dijelove RS-a i da je to zaista jedan veliki potencijal. Izgraditi kvalitetnu komunikaciju, vezati tu cijelu regiju znači zaista jedan podstrek u razvoju privrede. A, to se opet vraća na sve sfere u životu Bosne i Hercegovine, više novaca, više poreza, više penzija, više infrastrukturne izgradnje i svega ostalog", naglasio je Fazlić.

Smatra da smo mi u BiH prateći razvoj europskih ekonomija i drugih razvijenih zemalja mogli izvući pouku da je dobra putna infrastruktura preduslov za sve.

"U ovom slučaju i dijelovi istočne Bosne i povezivanje sa Sandžakom, ne gledano na neke političke dimenzije, kao što neki žele da kažu, već taj privredni aspekt je da i ti malo pasivniji dijelovi imaju istu privrednu šansu. Ja mislim da sa dobrim putevima dolaze investitori, ulagači, da se stvara jedan dobar preduslov da i ti dijelovi BiH dostignu određeni stepen razvoja. I protok ljudi bi u nekom slučaju bio ubrzan", naglašava Fazlić.

Dijelovi sjeveroistočne Bosne, navodi Fazlić, vrlo blizu autoputa Zagreb - Beograd, vrlo su blizu izlaska u Europu.

"Ali, ako si povezan sa svim dijelovima Bosne i Hercegovine i Sarajevom, onda je to druga stvar", ukazuje Fazlić.

On vjeruje da će projekat izgradnje autoputa i brze ceste Sarajevo - Beograd vrlo brzo dati rezultate, te da ga u to uvjerava tempo kako se sve odvija.

amir_fazlic_intervju_AA2.jpg - undefined

Foto: AA

Odgovori struke

"Moram da kažem da poslije razgovora člana Predsjedništva BiH Bakira Izetbegovića, predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i predsjednika Turske Recepa Tayyipa Erdogana iznenađujuće je za mene lično brzo došlo do prvog koraka. Taj prvi korak je posjeta turske delegacije, koja je još u BiH, kao i ozbiljnost u sagledavanju situacije, obilaska trase", rekao je Fazlić.

Ono što je bitno, navodi Fazlić, koji je i član Komisije za budžet i finansije Predstavničkog doma PS BiH, je da neće doći, kako kaže, bar ne za sada, do kreditnog zaduženja građana BiH, a da dobijemo ovako značajni infrastrukturni projekat.

"Da nam je neko prije godinu dana rekao da će se ovako odvijati, ne bismo vjerovali. Znamo kako to u BiH, odnosno na kakve ocjene odmah nailazi. Bolje što se ovo dešava, a da mi možda i nismo vjerovali. Treba da ipak sačekamo da ta studija izvodljivosti bude gotova, pa da onda vidimo. Ali, mislim da će ovaj sistem finansiranja ići od strane Turske vjerovatno uz koncesiju. Bit će tu određenih operativnih problema, ali kada se krene i problemi se rješavaju", rekao je Fazlić.

Za detalje oko pitanja koncesije, putem koje bi BiH prvi put na taj način gradila putnu infrastrukturu, Fazlić navodi da o tome, ipak, struka treba da kaže kako to ide i na koji način. Smatra i da problema u realizaciji izgradnje autoputa Sarajevo-Beograd ne bi trebalo biti, jer su uvezane i regije, ali i entiteti u BiH.

"Samo onaj ko ne želi svojim građanima dobro. Znači, nema ovdje sujete ko je i od koga dolazi kapital. Treba to napraviti. Ne treba biti sujetan u RS-u zašto to se pravi iz ove ili one zemlje. Dobrodošao je kapital svaki u BiH koji donosi dobro građanima. Ne očekujem probleme, ali znajući političku situaciju u RS-u, uvijek je moguće da dođe do neke eskalacije. Ali, barem na ovom projektu, koji znači i za RS i FBiH i BiH, ne bi trebalo da bude neke politizacije", smatra Fazlić.

Smatra da i Krajina u narednim fazama treba da dobije bolju putnu infrastruktu, te da to ako je potrebno može biti izraženo i rezolucijom Predstavničkog doma PS BiH.

"Svi tipovi tih rezolucija obično dobiju podršku na Parlamentu. Mislim da je već bilo takvih rezolucija. Ali, mi već imamo Zakon o akcizama BiH gdje je precizno, jasno rečeno gdje će ta sredstva biti utrošena. I očekujemo i od akciza određene efekte prema Krajini. Zaista, kako god govorimo, koliko god sam malo lokalan pa gledam područje sjeveroistočne Bosne iz koje dolazim, apsolutno u istu ravan stavljam i Krajinu za koju je zaista potrebno da se bolje poveže. Ona ima jedan drugi geopoložaj, ali isto tako jednu potrebu da se što bolje poveže sa centrom. Znači apsolutna podrška i za Krajinu", rekao je Fazlić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije