Objašnjenje haosa u Suzuki: "Pogrešni" start Vettela, zašto je trka ranije završena

J. M.
Objašnjenje haosa u Suzuki: "Pogrešni" start Vettela, zašto je trka ranije završena

Utrka Formule 1 za VN Japana, koja je u nedjelju ujutro održana na stazi u Suzuki, ostat će upamćena po nekoliko događaja, dosad nezabilježenih u najbržem cirkusu.

To ne važi za činjenicu što su kvalifikacije i utrka voženi istog dana, jer se to već nekoliko puta dešavalo u historiji najbržeg cirkusa. Razlog je uvijek isti: Vremenske neprilike u subotu, kada je na programu bio kvalifikacioni trening.

Valtteri Bottas odličnom vožnjom došao do pobjede na VN Japana

No, na utrci u Suzuki dešavale su vrlo čudne stvari na startu i kraju utrke. Čorbu je prvi zamutio najbrži s treninga Sebastian Vettel (Ferrari) koji je startovao prije nego se ugasilo crveno svjetlo na semaforu.

Nakon što je startovao ranije, Vettel je stao, pa ga je nakon 100-tinjak metara obišao Valtteri Bottas (Mercedes), preuzeo vodstvo i zabilježio pobjedu.

formula_japan_2019_006.jpg - undefined

Bottas je pobijedio ispred Vettela (Foto: Pirelli)

"To je bila moja greška", priznao je Vettel i objasnio: "Crveno svjetlo na semafor je bilo dugo upaljeno."

Iako ranijim startom Vettel nije ostvario nikakvu prednost, naprotiv, izgubio je poziciju, mnogi su očekivali da će biti kažnjen, tim prije što je za isti prekršaj na prošloj utrci kažnjen Kimi Räikkönen.

To se ipak nije desilo. Zašto? Član 36.13 (a) Sportskog pravilnika Formule 1 kaže vrlo jasno da se kazna izriče samo ako je "došlo do pomicanja bolida prije startnog signala". A da li se to desilo određuje se na osnovu transpondera pričvršćenog na svaki bolid.

formula_japan_2019_002.jpg - undefined

Sebastian Vettel (Foto: Pirelli)

Dodatak b) istog člana propisuje kaznu ako je vozač pogrešno smjestio bolid na startno mjesto tako da senzor ne bi mogao pravilno raditi. Ništa od toga nije se desilo u slučaju Vettela pa je vozaču Ferrarija priznato drugo mjesto.

Pravi haos nastupio je po objavljivanju rezultata utrke. Sergio Perez, vozač Racing Pointa, u posljednji 53. krug ušao je na devetoj poziciji, da bi u finalnoj rundi, u pokušaju preticanja Pierrea Gaslyja (Toro Rosso), izletio sa staze.

Dok je Perez izlazio iz prašnjavog bolida, u posljednjem krugu obišlo ga je šest vozača i činilo se da će Meksikanac završiti na 15. mjestu.

No, Perez je ipak osvojio 9. mjesto i dva boda!? Kao i slučaju Vettelovog (ne)kažnjavanja razlog su pravila i sofisticirana tehnika. Zapravo greška vođstva utrke! Od ove sezone kraj utrke se označava elektronski, što signalizira crno-bijela karirana zastava na LED panelu.

Pomalo nevjerovatno, tajmer je greškom označio kraj utrke nakon što je Bottas završio pretposljednji 52. krug, odnosno krug koji je Perez završio na 9. mjestu.

Sergio Perez - undefined

Sergio Perez (Twitter)

Član 43.2 Sportskog pravilnika Formule 1 kaže: "Ako se signal za kraj utrke pojavi iz bilo kojeg razloga prije nego što je automobil završio predviđeni broj krugova ili propisano vrijeme, rezultatima utrke bit će proglašen poredak u trenutku kada je vodeći vozač završio posljednji krug prije signala".

To znači da su rezultati utrke proglašeni nakon 52 kruga (umjesto 53): Bottas, Vettel, Hamilton, Albon, Sainz, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Perez, Hülkenberg… FIA je najavila istragu zbog ranijeg ciljnog signala. Haos na kraju utrke potpuno je zasjenio slavlje Mercedesa koji je u Suzuki osigurao šestu uzastopnu titulu u poretku konstruktora!

formula_japan_2019_004.jpg - undefined

Mercedes je šampion u poretku konstruktora (Foto: Pirelli)

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije