Albumi koji su obilježili 2018. godinu
Prelistavajući godišnje presjeke mnogih muzičkih portala i novina uglavnom nalazimo imena i albume koji se ponavljaju. Nije neko pretjerano iznenađenje, obzirom da se rezultati prave uglavnom na osnovu zvaničnih podataka prodaje, a na globalnoj muzičkoj sceni ove godine su dominirali: Cardi B – Invasion of Privacy, Robyn – Honey, Kacey Musgraves – Golden Hour, Ariana Grande – Sweetener, Janelle Monae – Dirty Computer, Arctic Monkeys - Tranquility Base Hotel & Casino, Pusha T – Daytona, The 1975 – A Brief Inquiry Into Online Relationships itd itd. Da nebi ponavljali ono što ćete naći ćim ukucate “najbolje od 2018“ u bilo koji pretraživač, evo tek nekoliko sjajnih izdanja koji nemaju komercijalnu snagu gore pomenutih. Da li iz razloga što to ne žele, ne mogu ili nešto treće nije uopšte bitno. Bitno je da donose nešto drugačiji zvuk koji se ne uklapa u standardni format “te jedno, te isto“, nego iznenađuju pristupom i formatom, što u moru novih izdanja komercijalne mašinerije, sve teže dolazi do krajnjeg korisnika.
Khruangbin je trio iz Texasa koji se bliži deceniji postojanja i svira jedan veoma interesantan spoj različitih, uglavnom istočnjačkih muzičkih kultura. Centralni dio projekta, koji u prevodu znači avion, je gitarista Mark Speer a ostatak članstva su zgodna basistkinja Laura Lee i bubnjar Donald “DJ“ Johnson, koji popunjavaju zvučnu sliku kojom suvereno vlada gitarista i inicijator projekta. Njihov zvuk je bio interesantan i drugim muzičkim znalcima kao što su Massive Attack, Bonobo, Yppah, Chicano Batman itd, koji su ih ugostili na svojim koncertima u doba kada im je to bilo najviše potrebno, na početku karijere. Ove godine su objavili drugi album nazvan Con Todo El Mundo a presjek dosadašnjeg rada najbolje poslušajte i pogledajte na jednom od živih nastupa, preporučujemo Live in Boiler Room London ili u ovom slučaju Khruangbin @ Villain Pitchfork Live.
Confidence Man je electro pop bend iz Brisbanea, Australia, koji je nastao 2016. godine. Kvartet se sastoji od članova australijskih bendova The Belligerents, Moses Gunn Collective i The Jungle Giants. Članovi sa izmišljenim imenima (Janet Planet, Sugar Bones, Clarence McGuffie i Reggie Goodchild) su u jednom intervjuu kazali da svi dolaze iz psych-rock bendova te da prave disco muziku. Ta kombinacija se pokazala kao vrlo atraktivna jer su nakon nekoliko nastupa sa amerikancima Chairlift i potpisa ugovora za Heavenly Recordings, stvari krenule naprijed munjevitom brzinom. Objavili su singl Boyfriend a pozivi na koncerte su stizali sa svih strana. U martu 2017. godine, u sklopu RSA Singl premijere, predstavili smo ih sa pjesmom Bubblegum a u aprilu ove godine su objavili album Confident Music for Confident People. Iznimno interesantna skupina, kojoj su uzori Fatboy Slim, Groove Armada, Talking Heads i LCD Soundsystem, uživo zvuči i izgleda jako dobro a nekoliko kritičara iz zemlje kengura u šali kaže da su ih iz Melburnea morali istjerati jer su bili toliko traženi da su “zauzeli sve dvorane“. U prilogu je njihov nastup na Golden Plains Festivalu 2017. godine poslije kojeg više ništa nije bilo isto.
Dead Can Dance je duo koji se polako bliži 40-oj godišnjici postojanja. Sa nekoliko kreativnih pauza, Lisa Gerrard i Brendan Perry godinama uživaju poštovanje kritike i vjerne publike a njihovi radovi su pravi magnet za muzičke sladokusce koji uživaju u njihovom zvučnom ambijentu. Australski muzički istoričar Ian McFarlane je njihov muzički stil opisao kao “izgrađene muzičke pejzaže, očaravajućih raskoši i svečane ljepote“. Referišući se na jedno transcendentno iskustvo koje je Brendan imao prije dvije decenije u Caldeni, Španija, na festivalu Rompida de la Hora, novi album je nazvao po grčkom bogu vina, žetve, plodnosti i zadovoljstva. Dionysus je deveti studijski album objavljen 2. novembra 2018. godine i podijeljen je u dva čina, ukupne dužine 36 minuta, žanrovski teško klasifikovan, fokusiran na tradiciju i instrumente Balkana i Mediterana, te opjevan izmišljenim jezikom Lise Gerard. Najavljena turneja za 2019. godinu je već prilično rasprodata a možda i jedna od posljednjih prilika da vidimo Dead Can Dance uživo otvara se 28. juna u Sava Centru, Beograd.
GusGus je elektronski projekat iz Reykjavika koji također postoji već dugi niz godina. Njihovi počeci se vežu za 1995. godinu i okupljali su veći broj šarolikih umjetnika, koji su u godinama koje su slijedile, često birali vlastite solo puteve. Jedna od takvih je pjevačica i kompozitorica Emiliana Torrini kao i filmski duo Kjartansson i Arni Porgeirsson, danas poznati po produkcijskoj kući Arni & Kinski. Neki će se sjetiti i nastupa u sarajevskom BKC-u 2005. godine, kada su u sklopu muzičke večeri MTV EXIT Sarajevo, članovi GusGus (President Bongo i Buckmaster) podjelili DJ setove sa domaćom publikom. Nakon 22. godine na muzičkoj sceni, ovaj slavni islandski projekat je ostao na samo dva člana (Biggi Veira i Daniel Agust) ali je i dalje u stanju napraviti sjajan album. Lies Are More Flexibile je deseti studijski album predstavljen 26. februara 2018. godine uz nekoliko pratećih singlova. Tek nekoliko mjeseci prije zvanične objave, nastupili su na domaćem Airwaves muzičkom festivalu koji je dokumentovan od strane vrijedne radijske ekipe KEXP-a.
ONUKA, u prevodu unuka, i jeste ponosna unuka ukrajinskog majstora za folk instrumente Oleksandra Shlionchyka, koja je muzičku karijeru započela u sastavu Tomato Jaws u kojem je provela 11. godina. Njeno ime je Nata Zhyzhchenko i od 2013. godine predvodi ukrajinski elektro folk bend ONUKA. Izvrsna produkcija i uvijek interesantan instrumentarij, među kojima se nalaze i neki tradicionalni (bandura ; sopika), privlače pažnju domaće i strane publike. Bitan trenutak u promociji projekta je nastup u pauzi programa takmičenja za pjesmu Eurovizije 2017. godine u Kijevu kada je nastupila sa legendarnim NAONI orkestrom. U februaru 2018. godine ONUKA je predstavila drugi album Mozaika koji je nastavio tamo gdje je stala sa prvim albumom, objavljenim prije tri godine. Šarolikost i bogatstvo ritmova, melodija, instrumenata i tema upakovano u savremenu elektronsku formu privlači dosta novih pratilaca. Kratki presjek dosadašnjeg rada pogledajte u video prilogu i ne zaboravite obratiti posebnu pažnju na posljednji album ove ukrajinske zvijezde.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.