Koliko smo izgradili kilometara koridora Vc i šta nas očekuje u narednom periodu

O. K.
Koliko smo izgradili kilometara koridora Vc i šta nas očekuje u narednom periodu

Projekt izgradnje autoputa na Koridoru Vc jedan je od najvažnijih strateških projekata, kako za entitet FBiH, tako i za cijelu Bosnu i Hercegovinu.

Originalni projekt predstavljen je još 2003. godine kada je rečeno da će se sjever zemlje autoputem spojiti s jugom.

Inicijalni plan Vlade FBiH tada je bio da se poveže cijela BiH, od Odžaka na sjeveru, odnosno graničnog prijelaza Svilaj do luka Ploče.

Ukupna dužina trenutno izgrađenog autoputa je više od 100 kilometara, a trenutno se modernom autocestom od Sarajeva može doći do Zenice, odnosno do Konjica. Inače, koridor Vc europski je transportni koridor dug oko 700 kilometara, počinje u Budimpešti u Mađarskoj, prolazi kroz Hrvatsku, zatim kroz cijelu Bosnu i Hercegovinu i ponovo ulazi u Hrvatsku. Trasa u BiH duga je 337 kilometara.

Projekt težak 730 miliona KM: Od Mostara preko Širokog do Hrvatske novom brzom cestom

U 2019. godini Javno preduzeće Autocesta Federacije BiH otvorilo je devet gradilišta, odnosno započeta je izgradnja oko 40 kilometara autoputa. Također, osigurane su nove investicije - blizu dvije milijarde KM za novih 80 kilometara.

U ovoj godini JP Autoceste FBiH je počelo radove na izgradnji autoceste na Koridoru Vc na sljedećim dionicama:

Dionica Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Vranduk – Ponirak, (dužina 5,3 km)

Dionica Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Ponirak – Vraca, dužina 2,65 km

Dionica Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica, dužina 4 km

Dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2, tunel Ivan, dužina 2 km

Dionica Počitelj – Bijača, poddionica Počitelj – Zvirovići, ukupne dužine 11,75 km

Također je u ovoj godini počela i izgradnja prve faze brze ceste Prača-Goražde (tunel Hranjen dužina 5,5 km).

U narednoj godini, kako su nam kazali iz JP Autoceste, u planu je završetak radova na sljedećim dionicama:

Klopče – Donja Gračanica, dužina dionice 5,78 km

Drivuša – Klopče, dužina dionice 2,23 km

Buna – Počitelj, dužina dionice 7,2 km

„Osim navedenih dionica u narednoj godini trebala bi biti u prometu i dionica Svilaj – Odžak. JP Autoceste FBiH je još 2017. godine završilo izgradnju dionice Svilaj – Odžak, u dužini od 10,7 km, ali dionica puštanje u promet čeka završetak izgradnje mosta kod Svilaja koji je u nadležnosti državnog ministarstva prometa i veza i izgradnju graničnog prijelaza između Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske koji je u nadležnosti Uprave za indirektno oporezivanje“, kazali su za Radiosarajevo.ba iz ovog preduzeća.

Na izmaku godine, autoceste su potpisale i ugovor za izgradnju tunela Ivan na Ivan-sedlu, dok su također raspisane i procedure za sljedeće dionice:

Nemila – Vranduk (5,67 km)

Tunel Kvanj – Buna (5,25 km)

Poprikuše – Nemila (5,5 km)

Tunel Putnikovo brdo – Medakovo (8,5 km)

„Trenutno se provode i pripremne procedure za raspisivanje tendera za izgradnju najkompleksnijih dionica, tunela Prenj i Mostar sjever – Mostar jug“, dodali su iz JP Autoceste Federacije BiH.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije