Pogledajte snimak iz zraka: Kada će konačno biti završen 1,5 kilometar puta kod Sarajeva?
Saobraćajne gužve u i oko Sarajeva česta su tema među građankama i građanima Bosne i Hercegovine, a jedna dionica koja bi uveliko riješila problem na ulazu i izlazu iz glavnog grada Bosne i Hercegovine već godinama stoji nedovršena.
Zanimalo nas je gdje je zapelo s dionicom Vlakovo – Mostarsko raskršće i koliko ćemo još dugo čekati na izgradnju "ukletog" kilometra trase.
Na pitanje portala Radiosarajevo.ba kada je planiran nastavak radova na dionici Vlakovo - Mostarsko raskršće iz JP Autocesta FBiH odgovorili su:
Nesreća u Banjoj Luci: Velikom brzinom se zabio u ogradu mosta, automobil smrskan
"U proteklom periodu JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar (u svojstvu investitora) su poduzele radnje iz svoje nadležnosti koje imaju za cilj nastavak izgradnje LOT-a 3B. U prvom redu, napravljena je izmjena konceptualnog rješenje te je isto usaglašeno sa lokalnom zajednicom.
Uslov za nastavak radova je ishođenje potrebnih odobrenja i eksproprijacija zemljišta, koja je neophodna za izdavanje potrebnih odobrenja i izgradnju projekta. Ovi procesi se privode kraju i po njihovom okončanju će se nastaviti izvođenje radova na predmetnom projektu".
Najavljen nastavak gradnje dionice autoputa od Vlakova do Mostarskog raskršća
Rok za izgradnju dionice istekao je još u februaru 2022. godine, a više od decenije traju razne kontroverze ove saobraćajnice.
"Projektna dokumentacija je izrađena 2009. godine, a Ugovor za izvođenje radova je potpisan deset godina kasnije. U tom periodu je došlo do značajnih promjena na prostoru na kojem je izgradnja predviđena. Prilikom ažuriranja projekta, a u komunikaciji sa lokalnom zajednicom ustanovljeno je da postoji potreba za više direktnih priključaka na predmetnu saobraćajnicu sa postojećih lokalnih. Svrha takvih priključaka je da obezbijedi povezanost svih značajnih objekata u zoni petlje Mostarsko raskršće i generalno u blizini predmetne saobraćajnice.
Također doći će do značajnog skraćenja dužine puta na pravcu Mostarsko raskršće – Vlakovo. Znači u sadašnjoj situaciji je onemogućen pristup iz pravca Hadžića i Rakovice za Osnovnu školu i groblje Vlakovo te druge privredne subjekte koji se nalaze na tom potezu.
Posljedica ovih zahtjeva i izgradnje dodatnih priključaka je izmjena položaja trase u neposrednoj blizini Mostarskog raskršća te dodavanje novih kružnih tokova i njihovo povezivanje sa lokalnim saobraćajnicama", naglasili su iz Autocesta.
Dodajmo da građanke i građani godinama čekaju na izgradnju samo 1,5 kilometara, a upravo bi ova poddionica trebal biti ključna za smanjenje gužvi na ulazu i izlazu iz Sarajeva.
"Izgradnjom LOT 3B poddionica dužine 1,44 kilometra, omogućit će se bolja saobraćajna povezanost autoceste na Koridoru Vc sa mrežom saobraćajnica nižeg ranga, magistralnim i lokalnim cestama. Konkretnije, omogućit će se direktna veza za vozila koja prema petlji Vlakovo na autocesti dolaze sa kružnog toka na Mostarskom raskršću, odnosno iz pravca Kiseljaka, Rakovice, Pazarića i Hadžića", naveli su.
Kada će tačno radovi početi iz Autocesta FBiH nisu precizirali, ali kako su nam kazali sredstva su osigurana.
"Također izgradnjom ove spojne saobraćajnice će se rasteretiti lokalna saobraćajnica kroz naselje Vlakovo i podići će se sigurnost pješaka i vozila na njoj. Poslije nastavka radova, procijenjeno vrijeme potrebno za izvođenje radova na LOT-u 3B je 6 do 9 mjeseci. Sredstva za nastavak izgradnje poddionice LOT 3B su osigurana", zaključili su iz JP Autoceste FBiH za portal Radiosarajevo.ba.
Podsjetimo, LOT 3B je riješen kao gradski put sa dvije saobraćajne trake (vozna i preticajna) za svaki smjer kretanja. Trasa LOT 3B je spoj petlje Vlakovo sa petljom na Mostarskom raskršću na magistralnu cestu M-17/M-5.
Vrijednost ugovora je više od 23 miliona KM sa PDV-om i finansira se iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH. Na ovoj poddionici gradit će se dva vijadukta.
Koliko će još građani čekati na izgradnju ovih 1,5 kilometara saobraćajnice ostaje da se vidi.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.