Odvažna i hrabra žena bila je prva vozačica Mercedesa

Radiosarajevo.ba
Odvažna i hrabra žena bila je prva vozačica Mercedesa
PrtScr / Bertha sa sinovima na putovanju

Dok je genijalan njemački konstruktor Karl Friedrich Benz poznat gotovo svima koji prate historiju autoindustrije, jer je stvorio Benz Patent Motorwagen, njegova supruga Bertha Benz u cijeloj priči nije imala nimalo zanemarivu ulogu, a o njoj se malo piše.

Naime, Bertha Benz je podjednako zaslužna za uspjeh projekta prvog motornog vozila, odnosno motorizirane kočije nazvane Benz Patent Motorwagen. Znala je da njezin suprug često bude sumnjičav prema svojim izumima, da ima premalo vjere u sebe i svoje sposobnosti, a da je pritom sjajan inovator. Da bi mu dokazala kako je Benz Patent Motorwagen odličan izum iskrala se iz kuće te jednog jutra u augustu 1888. godine, uz pomoć sinova, tiho izgurala vozilo iz garaže te s njima hrabro krenula na putovanje dugačko više od 200 kilometara.

Kad se Karl Friedrich Benz to jutro probudio na stolu je pronašao Berthinu poruku u kojoj je pisalo da je otišla, sa sinovima 13-godišnjim Richardom i 15-godišnjim Eugenom, do rodnog Pforzheima u posjetu majci. Tiokom putovanja dugačkog gotovo 104 kilometra u jednom smjeru Bertha Benz susrela se s brojnim poteškoćama poput nedostatka goriva i mehaničkih problema, ali njezinim zavidnim znanjem o strojarstvu uspjela je sve riješiti.

Iako se godinama smatralo kako je motor obujma 954 ccm razvijao 500 W odnosno 0,75 konjskih snaga, kasniji testovi na Univerzitetu u Mannheimu pokazali su kako je motor raspolagao sa 670 W odnosno 0,9 KS pri 400/min.

Kad bi 0,9 konjskih snaga bilo nedovoljno za savladavanje uspona s motoriziranom kočijom mase 360 kilograma gurali bi je sinovi, kad bi primijetila da se motor pregrijava prošla bi kroz prvu lokvu, kad su joj otkazale drvene kočnice navratila je kod stolara da napravi kožne obloge, i tako su nastale prve kočione pakne.

I dovod za gorivo se začepio, pa je iskoristila iglu sa šešira da ga otčepi. Kada se pojavio problem sa jednom žicom koja je varničila, ona je skinula podvezicu sa čarape i sa njom izolovala žicu.  Na pola puta su ostali bez goriva, pa je svratila u apoteku i kupila petrolej. Na tom mestu danas stoji tabla “ovo je prva benzinska pumpa na svetu”.

Uglavnom, Bertha Benz našla je rješenje za sve, a na kraju cjelodnevnog putovanja telegramom se javila suprugu. Kod majke je ostala gotovo puna tri dana, a potom se istim načinom vratila kući te time zaključila putovanje ukupne duljine veće od 200 kilometara.

Tokom zanimljivog putovanja od Mannheima do Pforzheim i natrag Bertha Benz i Benz Patent Motorwagen bili su prava senzacija. Mnogi su se micali s puta u nevjerici gledajući kočiju koja galami i dimi, a vozi sama, bez konjske zaprege…

Kad se vratila kući Bertha Benz suprugu je stručno elaborirala sve poteškoće s kojima se susrela i usmjerila ga prema prvim modifikacijama. Karl Friedrich Benz pozorno ju je poslušao i primijenio sve sugestije, čime je Benz Patent Motorwagen znatno poboljšan.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije